Hur bli av med edeals adware/spyware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hawcan:

Jag har EXAKT samma problem nu på pojkens burk. Oklart vad han laddat hem (antagligen minecraft mods). Jag har kört felsäker reset på alla browsers och scannat med malwarebytes, hitman pro, och även Adwcleaner. Det försvinner inte...

Mest irriterande är det på steam faktiskt.
http://s12.postimg.org/q112c9ou4/Namnl_s.jpg

Lutar mot formatC: med allt vad det innebär. Men faen vet var OS disken har hamnat...

Har du gått igenom tidigare inlägg angående proxy t ex?
I så fall kan du göra som jag skrev i inlägg 6 så får vi se vad som händer i datorn.

Permalänk
Medlem

Hittade disken. Ominstallerat OS. Kan ingen godhjärtad person spränga edeals servrar snarast möjligt?

Permalänk
Entusiast

Till er som lutar er mot att formatera och installera om. Ja det hade varit det vettigaste alternativet från start. Oftast tar sådan här felsökning a'lá "trial'n'error" på tok för mycket tid och energi.
I regel brukar det gå bra mycket fortare att helt sonika säkerhetskopiera dokument och andra filer man måste spara, formatera, installera ett fräscht Windows, och sedan installera alla program och spel på nytt. Sist men inte minst kopiera tillbaks alla dokument och filer igen.

Helst skall man aldrig ha dokument och filer på C: överhuvudtaget. Ha hellre en dedikerad partition/disk till dessa, så riskerar inget att försvinna varje gång C: behöver en omformatering.

Jag brukar själv säga: -"Det enda sättet att på riktigt reparera en Windows-installation, är att formatera och installera om. Allt annat är bara tidsslöseri".
Däremot kan jag tipsa er om att t fram en clonezilla-backup på C: efter att man installerat Windows, program och spel. Sedan går det mycket fortare att helt sonika dra in clonezilla-backupen varje gång man behöver en ny fräsch installation.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)