Köpråd, laptop till jobbet.

Permalänk
Medlem

Köpråd, laptop till jobbet.

Jag är ute efter en bärbar dator till jobbet för upp till ca 6000 kr:
* 15 tum
* 8+ GB RAM
* SSD

Finns det några vettiga alternativ? Datorn skall i stort sett bara användas till att surfa på, officepaket etc...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Han ville ha SSD på sin laptop och den du länkade hade en seg mekanisk 1gb hårddisk. D

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=m=s20765267...

Den länken visar på laptops under 6k som alla har minst 8gb ram, Över 100gb SSD och 15,6 tums skärm. Kvaliteten kanske är dålig på de flesta men åtminstone fyra av dem har en upplösning på 1920x1080 vilket är minimum för bra bild.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Alt 1 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2771563 - 8 GB Ram, IPS Full HD Skärm, 120 GB SSD (Denna skulle jag valt)

Alt 2 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2869448 - 8GB RAM, TN Full HD Skärm, 256 GB SSD.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Hur mycket har Acer ryckt upp sig i nuläget? Är fortfarande skeptisk sett till tillverkarens historia.
Toshiba har jag ingen erfarenhet av. Hur står de sig mot övriga tillverkare om vi pratar byggnadskvalité?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Som inköpare/konsult till små- och medelstora företag finns det primärt ett par aspekter jag/vi tittar på när det gäller bärbara:

* Alltid matt skärm (utesluter oftast konsumentprodukter)
* Alltid maskiner med minst 3 års garanti (detta utesluter direkt i stort sett alla konsumentprodukter)
* Dockningsbar (riktig dockningsstation alltså, inte USB-anslutna diton)

I det flesta fall utesluter ovan kriterier märken som Acer, PackardBell, Compaq och annat liknande skit (subjektivt såklart). Vi säljer primärt Lenovos, HPs och i undantagsfall Dells businessmaskiner efter ovan nämnda punkter. Detta gör kanske att TS budget spräcks men att stå med en kass dator kostar nog mer!

Just my five cents...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Som inköpare/konsult till små- och medelstora företag finns det primärt ett par aspekter jag/vi tittar på när det gäller bärbara:

* Alltid matt skärm (utesluter oftast konsumentprodukter)
* Alltid maskiner med minst 3 års garanti (detta utesluter direkt i stort sett alla konsumentprodukter)
* Dockningsbar (riktig dockningsstation alltså, inte USB-anslutna diton)

I det flesta fall utesluter ovan kriterier märken som Acer, PackardBell, Compaq och annat liknande skit (subjektivt såklart). Vi säljer primärt Lenovos, HPs och i undantagsfall Dells businessmaskiner efter ovan nämnda punkter. Detta gör kanske att TS budget spräcks men att stå med en kass dator kostar nog mer!

Just my five cents...

Budgeten är väl lite flytande men chefen vill helst hålla sig däromkring. Då detta skall vara till två kollegor och inte till mig så skiter jag lite i vilket.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Budgeten är väl lite flytande men chefen vill helst hålla sig däromkring. Då detta skall vara till två kollegor och inte till mig så skiter jag lite i vilket.

Är det kanske 6k ex moms, isf börjar du kunna köpa lite hyggliga maskiner.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600