GTX 970 till TV: prestandaproblem

Permalänk
Medlem

GTX 970 till TV: prestandaproblem

Hej,

Jag har en dator med följande komponenter:
Intel 4790K
Asus GTX 970 Strix
Asus Z97-A
Crucial 16 GB RAM

Bakgrund:
Jag har två monitorer kopplade till grafikkortet via DVI och en Panasonic Plasma TV via HDMI. Använder inte Nvidia surround utan endast utökat skrivbord i Windows 7. Både TV och monitorer körs i 1080p och 60 Hz. Alla drivrutiner uppdaterade till senaste stabila version.

Problem:
Jag får extremt varierad fps när jag tittar på video eller spelar spel på TVn. Allt från serier på Netflix, 60 fps video på Youtube till diverse spel. Har använt fraps som verktyg för att mäta fps. Samma material visas med konstant fps eller högre på datorskärmarna. Jag har testat att endast koppla in TVn till datorn och då uppstår inte detta problem, utan det händer endast när både minst en datorskärm och TVn är inkopplade samtidigt. Har testat olika kablar, nya som gamla, fast med samma problem.

Exempel: Youtube video 1080p 60 fps
Inga problem på någon av datorskärmarna men fps varierar kraftigt på TV. Körs utan problem när ENDAST TV är inkopplad till grafikkortet.

Är extremt tacksam om någon har förslag på lösning eller information om varför det blir så här.

Tack på förhand.