Aktivera engelsk Win10 med svensk nyckel? (SOLVED)

Permalänk
Medlem

Aktivera engelsk Win10 med svensk nyckel? (SOLVED)

Gjorde som de flesta andra och skaffade mig ett "gratis" Windows 10 innan det släpptes men tyvärr tvärdog installationen och min nyckel till åt skogen. Då det var en 200 år gammal nyckel till Windows 7 som jag inte har några köpbevis eller dylikt för så tänkte jag att det var dags att köpa Windows 10 så att det är ur världen, men det är lite förvirrande att veta vad som är vad.

Om jag har förstått det hela rätt så är OEM till för installation på ETT system som kan uppgraderas men INTE bytas moderkort på. Fullversion kan användas på valfritt system, ett åt gången, och uppgraderingar kan göras hur som helst. Rätt?

Har dock inte lyckats hitta någon vettig information om språkversionerna. Jag köpte ett svenskt Windows 10 Home (Fullversion) och funderar nu på om jag kan aktivera det Windows 10 som ligger installerat på disken, då det är engelskt (international)? Vore ju surt som fan om jag blev tvungen att blåsa om datorn igen pga "fel" ISO (från MS egna sida).

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk

Borde inte vara några problem. Språk är helt valfritt i Windows 10 och kan bytas fram och tillbaka som man vill.

Permalänk
Medlem

Om någon snubblar över tråden i framtiden kan jag berätta att det gick alldeles utmärkt att aktivera.

Installerad version: Windows 10 Home Eng
CD-nyckel: Windows 10 Home Sve

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0