Förhör på polisen imorgon (Tv-licens) Edit: Även dragen till tingsrätten i November. Edit: I won!
--------------------Målet ogillas--------------------
Blev ingen guantanamo bay för mig
Lite kort så kan jag berätta att målsägande (radiotjänst) ställde frågor till likt de som fanns i anmälan (som finns postat i första inlägget). Efter det så fick jag presentera hur jag såg på saken samt så kopplade jag in datorn och visade de "bevis" som jag hade tagit med mig och förberett på projektor.
Därefter kallades kontrollanten som vittne som... i min mening skjöt sig själv rätt hårt i foten ett flertal gånger. Så jag valde att ställa frågor till honom och göra detta med hjälp av bilder jag hade för att i min egen mening sänka hans trovärdighet ytterligare.
Då vi var "klara med" vittnet så valde radiotjänst själva att ogilla ärendet då de ej kunde styrka att jag har/hade TV. Kort därefter kom domen att ärendet ogillades!
Jag kommer att få Hela schabraket via email så småningom och jag lär väl posta den kort därefter
Ös frågor om ni har dem så besvarar jag dem efter bästa förmåga
--------------------Originalinlägg--------------------
Tjenis.
Har haft en äldre licensjägare här två gånger som har påstått att jag har ljugit honom rakt upp i ansiktet då jag vänligt men bestämt informerat honom att jag ej har en tv, utan en bildskärm kopplad till ett mediacenter.
Efter det trevliga besöket så gick jag ut och satte mig i trädgården varpå han vackert smyger förbi 1 decimeter utanför mitt staket och informerar mig om att han kan se min "tv".
Ett par veckor senare är han tillbaka och säger att han åter vet/hör/har sett min tv varpå jag åter informerar att det är en bildskärm (välkommen till tjugohundratalet)
Jag undrar om han påstår att jag ljuger honom rakt upp i ansiktet varpå han blir otrevlig, jag stänger då dörren var han placerar sin fot mellan dörr och karm. Jag blir inombords rasande men behåller mitt lugn och ber honom en gång att akta sin fot varpå han skall diskutera. Då ber jag honom en andra gång att akta sin fot eller så blir det ett samtal till polisen.
Han aktar sin fot, jag öser igen dörren och hör honom säga "då blir det polisanmälan" genom dörren varpå jag skriker åt honom att det ser jag fram emot.
Fick idag ett spännande samtal av polisen i min stad som har tagit emot en polisanmälan vilket har med "Tv-licens" att göra, mer än så kunde de ej säga över telefon.
Tappade nästan lite hakan en sekund där, kan inte säga att jag hört/läst om att polisen faktiskt antar dessa fall, vad sitter ni på för saftig information? ^^
--------------------Stor uppdatering a lá tingsrätt--------------------
2017-07-19 18:13 saxat ifrån #16914185
Tjoho!
Ganska så stor uppdatering!
Här nedan finns en länk till inscannade och redigerade* dokument.
* (namn, personnummer, adress etc)
Filtyp: PDF (Zippade)
Dokumenten är uppladdade i sin helhet som jag har mottagit dem under dagen.
Har delat upp dokumenten enligt de rubriker som stått på papperna. (4 olika)
Jag kommer framöver ladda upp de dokument/bilder som att jag kommer ta med mig till tingsrätten trots att bevisbördan ej borde ligga på mig?
https://www.dropbox.com/s/kcb1c41hw9tahdi/TV-licens.zip?dl=0
Är väl dags att jag lägger upp denna:
2st kanske är overkill, men ja.
Direktlänk http://i.imgur.com/c6SXEnN.jpg
Edit: Redigerade titeln, November var det, inte september
Helt läst fel, men jaja, mer väntetid x)