Kan Windows 10 installationen sabbat min USB sticka?

Permalänk
Medlem

Kan Windows 10 installationen sabbat min USB sticka?

Jag lägger frågan här skickat PM till Microsoft men det verkar inte förstå frågan eller vill inte
Jag har frågat typ smidigast är ju skicka mig bara ett nytt usb sticka... nä det testa det vilken spec har datorn .. USB fungerar inte i någon dator den hittas inte

Skulle installera Windows på dator

Köpte en hel ny usb sticka
formaterade den i en dator ntfs fungerade hur bra som helst

Sedan tankade hem Microsoft program startade det och valde Windows 10 som skulle tas hem och sedan var den skulle läggas på usb stickan.

Programmet började jobba och ladda ner vet inte om den även formaterar gick bra en stund tills det blev fel meddelande.

Tog ur usb stickan tänkte nytt försök formaterade om och startade om igen nu togs det hem men tog lång tid tycker jag..

I med usb stickan i dator som ska installeras nä går inte den hittar inte usb stickan.

nää vad nu då... testar om det fungerar i annan dator bara för testa nä inte i den heller

sätter i usb igen för se vad för filer det finns på stickan nä datorn hittar inte änns usb stickan

försökte i 4 st olika datorer ingen hittar usb stickan

så min fråga sabbade installations programmet en helt ny usb sticka eller vad kan skett..

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoppa:

Jag lägger frågan här skickat PM till Microsoft men det verkar inte förstå frågan eller vill inte
Jag har frågat typ smidigast är ju skicka mig bara ett nytt usb sticka... nä det testa det vilken spec har datorn .. USB fungerar inte i någon dator den hittas inte

Skulle installera Windows på dator

Köpte en hel ny usb sticka
formaterade den i en dator ntfs fungerade hur bra som helst

Sedan tankade hem Microsoft program startade det och valde Windows 10 som skulle tas hem och sedan var den skulle läggas på usb stickan.

Programmet började jobba och ladda ner vet inte om den även formaterar gick bra en stund tills det blev fel meddelande.

Tog ur usb stickan tänkte nytt försök formaterade om och startade om igen nu togs det hem men tog lång tid tycker jag..

I med usb stickan i dator som ska installeras nä går inte den hittar inte usb stickan.

nää vad nu då... testar om det fungerar i annan dator bara för testa nä inte i den heller

sätter i usb igen för se vad för filer det finns på stickan nä datorn hittar inte änns usb stickan

försökte i 4 st olika datorer ingen hittar usb stickan

så min fråga sabbade installations programmet en helt ny usb sticka eller vad kan skett..

En vanlig USB sticka, näst efter billiga minneskort, är typ det osäkraste lagringsmedia man kan använda.
Så det finns inga garantier att din nya sticka verkligen var 100% OK från början.

Med det sagt så kan det ju lika gärna vara strul med partitions infot på den.
Kolla först om disken syns i diskhantering.
Finns den där så kan du ju köra "diskpart" för att rensa allt och börja om från början.
Citerar mig själv från ett annat inlägg:

Citat:

Command prompt som admin->
diskpart
list disk (för att se alla diskar)
select disk (nummer på disken du vill ändra på)
clean (för att helt rensa allt vad partitioner heter på disken).

Sedan kan du göra som vanligt med disken.
Och var dubbelt j-la tvärsäker på att du hanterar rätt disk