Hjälp utav att bygga NVR

Permalänk
Medlem

Hjälp utav att bygga NVR

Tjena
Jag är i behov utav ett NVR system som klarar minst 32st kameror ( 5 MPX, 2592 x 1944) för vårt företag.
har ett rackskåp och tänkte bygga in nvr systemet i skåpet. ska man köpa ett färdigt system eller ska man bygga en egen NVR?
kommer behöva minst 40-50 TB lagringsutrymme men vet inte vad man ska köra för hårdvara och sådant. vad skulle ni rekommendera för komponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Tjena
Jag är i behov utav ett NVR system som klarar minst 32st kameror ( 5 MPX, 2592 x 1944) för vårt företag.
har ett rackskåp och tänkte bygga in nvr systemet i skåpet. ska man köpa ett färdigt system eller ska man bygga en egen NVR?
kommer behöva minst 40-50 TB lagringsutrymme men vet inte vad man ska köra för hårdvara och sådant. vad skulle ni rekommendera för komponenter?

Hej
40-50Tb lagring? hur lång tid hade ni tänkt spara historiskt?

Men om vi börjar med vilken mjukvara så rekommenderar jag shinobi cctv, fungerar med de flästa kamerorna och är lätt att docka på olika sorter.
Sen vet jag ju inte vad ni tänkt för FPS på dessa eller för bitrate, men kolla lite på mjukvaran så kan du nog hitta lite riktlinjer.

om det ska vara seriöst byggt så skulle ni behöva en server med en disklåda för att komma upp i den mängden lagrin, och då blir det genast lite mer pill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SNorkSWE:

Hej
40-50Tb lagring? hur lång tid hade ni tänkt spara historiskt?

Men om vi börjar med vilken mjukvara så rekommenderar jag shinobi cctv, fungerar med de flästa kamerorna och är lätt att docka på olika sorter.
Sen vet jag ju inte vad ni tänkt för FPS på dessa eller för bitrate, men kolla lite på mjukvaran så kan du nog hitta lite riktlinjer.

om det ska vara seriöst byggt så skulle ni behöva en server med en disklåda för att komma upp i den mängden lagrin, och då blir det genast lite mer pill.

jag siktar på minst 2 månaders lagring då vi är i behov utav det samt 30FPS bitraten vet jag inte. ska vara seriöst byggd just därför jag ber om råd

Permalänk
Medlem

Det enklaste är att bygga något baserat på HP eller Dell. Använda deras egna diskar och köpa till deras förstärkta garanti. Men vill du bygga mer själv och med billigare hårddiskar satsa på supermicro.

Börja med och använd NVR-programvarans kalkyleringsverktyg och ta reda på vilken prestanda och utrymme som krävs av servern. Ta sedan in offerter