Köpa Samsung S9 eller vänta till S10?

Permalänk
Medlem

Köpa Samsung S9 eller vänta till S10?

Det är dags att förnya mitt abonnemang, o jag uppdaterar traditionellt min telefon vartannat år (Nu har jag en S8+). De har redan börjat ringa från 3 (Tre) men jag säger att jag väntar på S10'an.

Jag var med pappa o hjälpte honom att köpa ny telefon (på El-Giganten) o det blev en S9'a. Killen i affären sa att jag skulle få en rabatt när jag köper ny telefon, eftersom jag hade rekommenderat min pappa dit...

Sen vill jag inte ha 3 (Tre) mer, för jag anser att jag blev lurad på ett internetabonnemang, med bindningstid till maj. Vi fick för ett tag sen fiber här i huset med bättre o obegränsad trafik. De sa 100 GB räcker gott o väl för en månad, men ändå var jag tvungen att köpa svindyrt extrasurf några gånger. Dessutom har de lurat min mamma rejält också, jag skrev om det på Flashback;
https://www.flashback.org/t2843131

Nu har jag lärt mig betydligt mer om hur det funkar, o självklart bojkottar jag 3 (Tre)!

Killen på El-Giganten sa att S10'an troligen kommer om ett par månader. Tror ni det kommer vara värt att vänta på den, o vad förutom 3 (Tre) bör jag välja? Eller blir det väldigt mycket billigare att köpa S9'an?

Jag brukar räkna med runt 600 kr i månaden för telefon med abonnemang, i 24 månader.

Visa signatur

💻 Asus ROG GL703GE | 17,3" | Intel® i5-8300H 2.30 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce GTX 1050Ti - 4 GB | 256 GB SSD & 256 GB SSD
💻 Asus ROG G74SX | 17,3" | Intel® i7-2630QM 2.20 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce® GTX 560M - 3GB | 500 GB SSD
💻 Acer Aspire A515-45 | 15,6" | AMD Ryzen 5 5500U 2.40 GHz x 6 | 16 GB | Intel Iris Xe Graphics - 4 GB | 512 GB SSD & 250 GB SSD
💻 HP ProBook 6570b | 15,6" | Intel® i3-3110M 2.40 GHz x 2 | 4 GB | Intel® HD Graphics 4000 - 1792 MB | 1TB HDD
📱 Samsung S21 Ultra 5G | 📱 Samsung S8+ | 🖨️ Creality Ender-3 S1 Pro (3D-skrivare)

Permalänk
Medlem

Tja, själv kollat på s9an och läst recensioner på den och vad jag har hört upprepas flertalet gånger är att det inte är värt att uppgradera från s8 till s9. Jag hade väntat eller övervägt en annan telefon i så fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muppety:

Det är dags att förnya mitt abonnemang, o jag uppdaterar traditionellt min telefon vartannat år (Nu har jag en S8+). De har redan börjat ringa från 3 (Tre) men jag säger att jag väntar på S10'an.

Jag var med pappa o hjälpte honom att köpa ny telefon (på El-Giganten) o det blev en S9'a. Killen i affären sa att jag skulle få en rabatt när jag köper ny telefon, eftersom jag hade rekommenderat min pappa dit...

Sen vill jag inte ha 3 (Tre) mer, för jag anser att jag blev lurad på ett internetabonnemang, med bindningstid till maj. Vi fick för ett tag sen fiber här i huset med bättre o obegränsad trafik. De sa 100 GB räcker gott o väl för en månad, men ändå var jag tvungen att köpa svindyrt extrasurf några gånger. Dessutom har de lurat min mamma rejält också, jag skrev om det på Flashback;
https://www.flashback.org/t2843131

Nu har jag lärt mig betydligt mer om hur det funkar, o självklart bojkottar jag 3 (Tre)!

Killen på El-Giganten sa att S10'an troligen kommer om ett par månader. Tror ni det kommer vara värt att vänta på den, o vad förutom 3 (Tre) bör jag välja? Eller blir det väldigt mycket billigare att köpa S9'an?

Jag brukar räkna med runt 600 kr i månaden för telefon med abonnemang, i 24 månader.

För att veta om det blir billigare får du fråga Elgiganten om rabatten. Framför allt:

1. Hur mycket rabatt får du?
2. Vad är villkoren och det finstilta för att få rabatt?

Först då går det att ge ett bra svar vad som är värt. Utan massiv rabatt hade jag väntat på Galaxy S10.

Edit: Håller med ovan om att jag aldrig hade köpt en S9 om jag haft en S8+.

Permalänk
Medlem

Tre lurar folk, de lurade på min morsa 100 gb i månaden i 24 månader, även när hon hade 100mbit fiber hemma.

Bra att du lämnar detta företag!
Jag var kund i 13 år och när jag ville ha ny telefon så erbjöd de mig 50 kr rabatt på ett 24 månaders abonnemang eftersom jag ville lämna.. inte 50kr per månad utan 1 gångsrabatt..

Jag hade lätt väntat på s10 och se vad de är. Har s8+ själv och den duger 2019 med

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tre lurar folk, de lurade på min morsa 100 gb i månaden i 24 månader, även när hon hade 100mbit fiber hemma.

Bra att du lämnar detta företag!
Jag var kund i 13 år och när jag ville ha ny telefon så erbjöd de mig 50 kr rabatt på ett 24 månaders abonnemang eftersom jag ville lämna.. inte 50kr per månad utan 1 gångsrabatt..

Jag hade lätt väntat på s10 och se vad de är. Har s8+ själv och den duger 2019 med

Off topic, men vad har hastigheten på din mammas fiberlina att göra med hennes mobilabb?

On topic: Jag hade bytt om du kunde ta del av den där dealen tre körde, 349 (tror jag, eventuellt 399?) i 24 mån för abb + S9. Annars nä, vänta. Vänta och byt operatör i samband med den nya luren.

Permalänk
Medlem

Comviq har S9 + abb för 325kr i 24mån. 10gb surf, finns med 40gb oxo för högre summa.

Vilket låter som en bra deal, men inte för dig för S9 verkar inte vara en uppgradering från S8 den ska t.o.m vara sämre på en del saker som t ex batteritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

S9an ligger som månadens mobil hos comviq, för 325kr per månad inklusive 10GB surf
https://webbutik.comviq.se/samsung-galaxy-s9.html
Det tycker iaf jag är en rätt så bra deal.

Ouf 2 minuter för seg med att posta medan jag fixade länk. Moderator kan ta bort mitt inlägg eftersom föregående redan tipsat om samma deal.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan radera själv om du vill under redigera, men nu har du ju en länk med så inlägget tillför ju något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Squallie:
s8 (3000 mAh) s8+ (3500 mAh) s9 (3000 mAh) s9+ (3500 mAh)
Men det ryktas om att s10an kommer ha högre batterikapacitet men det får vi veta den 20de feb.

Permalänk
Medlem

@Muppety: Det finns absolut noll anledning att gå från en S8 till S9 då telefonerna är såpass lika. Jag sitter i samma båt som du och har en S8a som jag vill uppgradera till något men vet inte vad.

¤ Huawei Mate 20 Pro - Bra telefon på pappret som dock är dyr och många klagar på "gluegate" vilket betyder att vissa telefoner haft ett fabriksfel som innebär att displayen får en grön ton vid låg belysning och låg skärmstyrka. Sen är väl vissa rädda för telefonspioneri #foliehatt
¤ OnePlus 6T - Billigare telefon som kan ha problem med sensorupplåsning (sitter i skärmen och ej fysisk platta bakom), ingen notifikations-LED och ingen 3,5mm om man bryr sig om det
¤ Google Pixel 3 - Dyr telefon som har lite RAM (4GB) och är väldigt stor men dock snuskigt snabb.

Sen finns LG 7 samt Nokia 8 och Sonys telefoner men jag har aldrig intresserat mig för dem speciellt mycket. LG är sämst i branschen på uppdateringar, Nokia brukar ha äldre hårdvara och Sonys telefoner är lite fyrkantiga.

Eftersom S10 avtäcks så snart kan du lika gärna vänta och se men de kommer tyvärr vara fruktansvärt dyra (nästan Äpple-klass) och den minsta modellen (S10e eller S10 Lite, får se vad den heter) som ändå kanske blir normalt prissatt ser ut som en S9 så det är lite trist.

Inte lätt att hitta en bra lur idag, trots utbudet

PS. Huaweis Mate 20 Pro finns på kampanj hos Telenor och Tele2 (kanske andra också) och vet att hos Tele2 så kostar den knappt 7000kr vilket ändå är ett bra pris.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varför köra med abonemag? Blir det inte billigare att köpa en lur själv? Köra med comvig, hallon el nått...
Dessutom blir inte luren låst till en operatör?
Om du står ut med din s8 till sommaren brukar samsungs Galaxy-lurar droppa rätt rejält i pris tills dess. Kolla prishistorik på s8 och s9 på Prisjakt så ser du

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

¤ Huawei Mate 20 Pro - Bra telefon på pappret som dock är dyr och många klagar på "gluegate" vilket betyder att vissa telefoner haft ett fabriksfel som innebär att displayen får en grön ton vid låg belysning och låg skärmstyrka. Sen är väl vissa rädda för telefonspioneri #foliehatt

Också kollat på den, sen undrar man ju lite vilka dessa är, dig inklusive eller? Fast jag valde att släppa den då jag tycker Huawei har lite att bevisa innan jag överväger ett köp.

Sen är ju kinesisk produktion fortfarande i mycket kvantitet över kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jag har en S9+ och jag tror faktiskt inte jag kommer köpa en Samsung igen. Nu efter Pie-uppdateringen blev dock RAM-hanteringen mycket bättre och det känns verkligen att telefonen har 6 GB RAM. På Oreo (Android 8) så kunde telefonen max ha typ 3-4 appar igång samtidigt innan den började kasta ut dem ur RAM.
Anledningen till varför jag inte kommer köpa Samsung igen är bland annat batteriprestandan. Vissa (däribland jag) får helt sinnessjukt dålig batteritid helt utan uppenbar anledning (och en factory reset löser inte problemet). Linus från LinusTechTips gjorde en video om hans problem med just Samsung-telefoner (https://www.youtube.com/watch?v=n46s_iF_IV4). Idag till exempel hade jag mindre än en och en halv timmes SOT med under 30% batteri kvar. Med samma användning hade jag legat på kanske 50% batteri kvar på min gamla Sony Z3 Compact från 2014..
Sedan är tyvärr grafikprestandan på Exynos-processorerna väldigt dålig. Många spel ligger på 15-30 fps. Om man inte spelar spel så spelar det nog ingen roll, men för oss som gör det så borde man satsa på en mobil med en Qualcomm-processor (eller rent utav en iPhone).
Det finns en hel del andra problem med telefonen, men jag skulle inte rekommendera en Samsung, åtminstone inte en S9/S9+, men ska jag vara ärlig tror jag många av problemen kommer vara kvar på S10:an också.

Permalänk
Medlem

jag har hört att S10 har exploderat lite

jag har hört att S10 har exploderat lite men det är möjligt att dem får ordning på S10 innan den kommer ut på öppna marknaden. Men det är dåligt att den här exploderat i strax innan landersering på öppna marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jbad:

@Squallie:
s8 (3000 mAh) s8+ (3500 mAh) s9 (3000 mAh) s9+ (3500 mAh)
Men det ryktas om att s10an kommer ha högre batterikapacitet men det får vi veta den 20de feb.

Jag pratar om batteritid, inte batterikapacitet. Om telefonen drar mer ström så räcker batteriet kortare tid även om kapaciteten i batteriet är samma. Nu har jag inga exakta siffror på S8 vs S9 men har läst att folk klagar på batteritiden i S9.

Permalänk
Medlem

Har köpt senaste telefonerna hos tele2 då man oftast fått ganska schysst rabatt när man kört deras avbetalning, senaste köpet var 2000:- under lägsta på Prisjakt och utan operatörslås. Abonnemanget i sin tur har jag inte heller något att direkt anmärka på heller.

Angående telefonval hade jag invänta S10, ryktena pekar iofs på rätt höga priser som känns lite i överkant för privatköp. Men när det är såpass nära kan man ju lika gärna vänta och se hur det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag pratar om batteritid, inte batterikapacitet. Om telefonen drar mer ström så räcker batteriet kortare tid även om kapaciteten i batteriet är samma. Nu har jag inga exakta siffror på S8 vs S9 men har läst att folk klagar på batteritiden i S9.

Batterikapacitet och batteritid hör givetvis ihop, sen att visa lurar slukar mer än andra är en självklarhet. Men reagerade på s8 vs s9 där du skrev "den ska t.o.m vara sämre på en del saker som t ex batteritid.". Har inte heller hört att så skulle vara fallet utan man klagar på batterikapaciteten/batteritid sett till konkurrerande lurar.

Men visst tar han en s9 över sin s8+ får han ett batteri med mindre kapacitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire85:

jag har hört att S10 har exploderat lite men det är möjligt att dem får ordning på S10 innan den kommer ut på öppna marknaden. Men det är dåligt att den här exploderat i strax innan landersering på öppna marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Källa?

https://www.google.com/search?q=samsung+s10+explode&ie=&oe=

Har nu skummat igenom första 5 sidorna och ser _ingenting_ om att det finns någon läcka som tyder på att Samsung S10 skulle ha exploderat. Ditt första inlägg på forumet är ren pajkastning. Bra början och välkommen till Sweclockers, där användare vet hur Google fungerar.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jbad:

Också kollat på den, sen undrar man ju lite vilka dessa är, dig inklusive eller? Fast jag valde att släppa den då jag tycker Huawei har lite att bevisa innan jag överväger ett köp.

Sen är ju kinesisk produktion fortfarande i mycket kvantitet över kvalitet.

Nja det utmynnar väl lite av handelskriget Kina vs USA vilket späder på saker och ting. Jag personligen vet inte vad jag ska tycka.

Skrivet av Fire85:

jag har hört att S10 har exploderat lite men det är möjligt att dem får ordning på S10 innan den kommer ut på öppna marknaden. Men det är dåligt att den här exploderat i strax innan landersering på öppna marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Första gången jag hör talas om detta, har du mer info?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

har alltid haft senaste samsung eller iphone och alltid varit imponerad av utveckligen. men det har kommit till den nivån att jag inte bryr mig längre. allt jag vill ha är en okej mobil med bästa möjliga batteritid så jag letade för 2 veckor sedan och hittade ASUS Zenfone Max Pro (M2). jag är super nöjd. 2 bästa funktionerna är enligt mig 5000mha batteri ooch har fingeravtrycks avläsare på ett behagligt ställe( man kletar inte ner kamran som så samsung s9 för dom är så nära varandra. priset är 3190kr så kan byta mobil 3 gånger så ofta för samma pengar. du kanse har andra prioriteringar så svårt för någon av oss att veta om samsung s9 eller någon annan mobil är värt det för dig.
värt att nämna att ASUS M2 Pro har gorilla glass 6 som är ett måste enligt mig.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire85:

jag har hört att S10 har exploderat lite men det är möjligt att dem får ordning på S10 innan den kommer ut på öppna marknaden. Men det är dåligt att den här exploderat i strax innan landersering på öppna marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Ny user, första inlägget, skriver trams utan källa.
Känns lite konstigt att regga sig enbart för skriva detta trollinlägget

Ps, jag har hört att USA kommer släppa en atombomb över Sverige om exakt 93h från detta inlägget skrevs.

Permalänk
Medlem

@Nivity: Exakt min tanke också. Det där kontot osar ju fake lång väg och endast skapat för att kasta sk*t på Samsung. Vilket slöseri på bandbredden. Höhö

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Vänta o skaffa S10 plus alla gånger i veckan istället för S9 plus. Men i ärlighetens namn så hade jag nog inte uppgraderat mig om jag idag haft en S8 plus. Det är fortfarande en riktigt bra lur!

Annars vänta på OnePlus 7 alternativt P30 Pro.
De telefonerna kommer också vara fina.

Att köpa en Huawei lur ser jag inget problem med.
Tyvärr så blir vi svenssons lite småskrajja när storebror USA går ut med saker för att de är rädda om sina egna intressen. Men Sverige är ju lite av en knähund till USA och är en del av väst så lite förståeligt är det väl.

Mitt ABSOLUT största tips är faktiskt att invänta black friday och klippa en lur då. S10 plus kommer ha sjunkit i pris tills dess och kommer sänkas ytterligare för att det just är black friday. Så jag köpte min P20 Pro senaste black friday. Pröjsade 3700 kr för den. Otroligt bra deal.

Tre lurar folk som fan. Ruttnaste mobiltelefoni företaget utan tvekan. Sen har de sämst täckning i Sverige också. Så nej skaffa ALDRIG Tre/Hallon skulle jag säga.

Kolla vad Telia/Halebop eller Comviq kör för drive på S10 plus när den släpps. Telenor och Tele2 säljer inte längre med bindningstid så där kommer priset bli samma som vilken annan butik som helst som t.ex Cdon och netonnet osv.

Annars har de ingen bra deal med bindningstid så ta de som säljer den billigast på prisjakt skulle jag säga.

När det gäller abonnemang så rekommenderar jag idag de här mindre operatörerna som finns. Själv har jag Vimla som är väldigt bra. Men också Comviq, Fello, MyBeat är riktigt bra. Halebop med men de är alltid dyrare.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Läst igenom alla svar och kommit slutsatsen att jag bara måste krossa ett par verklighetsbubblor här..
För det första.. Det är inte operatören 3 som lurar folk, utan oseriösa säljare och återförsäljare som säljer åt 3, operatören 3 är idag näst störst efter telenor.. Ingen operatör på marknaden lurar sina kunder, utan endast oseriösa säljare som INTE är anställda av tre..

För det andra.. Skulle aldrig någonsin under någon omständighet rekommendera operatörer som Comviq, Hallon, Vimla eller Halebop.. De är lågprisbolag av en anledning och bör undvikas.. Väljer man dessa är det endast av ren snålhet och dumhet..

För det tredje.. Operatörslåsta telefoner? Really? Finns inga operatörslåsta telefoner idag och eftersom bindningstiden försvinner från fler och fler operatörer (telenor, tele2) så finns det ingen mening att oroa sig om detta utdöda fenomen..

För det fjärde.. Exploderande mobiler? Detta rykte har följt varenda samsung mobil i toppserien ända sedan Note 7ans kollaps, men aldrig har några fakta lagts fram, precis som nu.. PK media som sprider fake news som vanligt med andra ord.. Tro inte på allt skit nyhetsartiklarna skriver om..

Och snubben som skrev att Tre har sveriges sämsta täckning borde nog kolla täckningskartorna, för den meriten har Tele2 länge haft och lär endast bli besegrade av Telia den närmsta tiden.. Bor du norr om Stockholm så visst, men vad finns norr om Stockholm egentligen förutom renar och skog?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Yoslo jag bytte från tele2 till Comviq för ett år sen och den enda skillnaden jag märkt är mängden surf och priset. Vad är det som är dåligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

@Yoslo jag bytte från tele2 till Comviq för ett år sen och den enda skillnaden jag märkt är mängden surf och priset. Vad är det som är dåligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har haft Tele2 i typ 8-10 år nu. Och jag har inget bra argument för att stanna egentligen. Har faktiskt varit en del strul, senast för ett par veckor sedan så låg ju nätet nere i typ 8 timmar eller vad det nu var.

Så jag förstår inte egentligen vad skillnaden ska vara emellan "dyra" och "billiga" lösningar. Antigen funkar det att ringa och surfa, eller inte. Vad mer ska man begära egentligen som privatperson?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Squallie inte så särskilt konstigt att du inte märkt någon större skillnad med tanke på att comviq är dotterbolag till tele2..

Täckningen är sämre med samtliga lågprisbolag, inte inom storstäder eftersom masterna är så pass nära varandra, utan utanför storstäderna. Lågprisbolag a.k.a. dotterbolag är dessutom lågprioriterade i masterna, vilket betyder att händer något är det deras abonnemang som lägger ner först..
Finns ingen "traditionell kundtjänst" hos dotterbolagen, utan endast mail och chattfunktion. Finns inte heller några "säljare" eller butiker, alltså ingen personlig kontakt för de som vill eller behöver ha det

Oftast inget internet utomlands utan att behöva betala för det, givetvis inte så hos alla dotterbolagen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du köper s9 så är det s9+ du skall köpa. Den lilla s9an är ökänd för att ha riktigt dålig batteritid. Har en s9+ själv och kan rekomendera den.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Om du köper s9 så är det s9+ du skall köpa. Den lilla s9an är ökänd för att ha riktigt dålig batteritid. Har en s9+ själv och kan rekomendera den.

Jag ägde S9 efter att ha haft både OP3, OP5T.
Och batteritiden är fullständigt horribel på den telefonen. Hade den i 5 månader men stod inte ut mer med den efter det.
Rekommenderar dig att kika på Huawei P20 Pro alt. Mate 20 Pro. Eller varför inte en One Plus 6T alt. 7 när den släpps?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

När ringde och förhandlade priser på abonemang så var det 3 som erbjud sig lägst av tele2, comvic och 3 fick ner priset till 150kr / månad för abonemang +10gig hos 3. Jag e snål jävel. Var 4 år sedan har inte kvar abonemang, hade det i 2.5 år