Oneplus 7T är prispressat flaggskepp med 90 Hz AMOLED-skärm och Android 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mellanklassen och överklassen har gått upp i pris, du får börja titta på budget lurar om du vill ha 3000 kr telefoner.

Som många andra tänker jag så här, telefonen använder jag liksom datorn varje dag, så den får kosta en del. Tänker samma med skor och dylika långvariga produkter.

Så tänker nog många som köper en telefon på avbetalning. Det vore intressant och jämföra hur mycket samma personer är villiga att lägga på sina telefoner om dom istället skulle köpas kontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Prispressad skulle jag inte säga alls! Jag tycker att OnePlus har blivit det som de hade från början tänkt krossa. Själv kör jag xiaomi. Lika bra prestanda, bättre pris.

Håller helt med. Kör Xiaomi till familjen sedan flera år här. Intressantare modeller till bättre priser. Toknöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Så tänker nog många som köper en telefon på avbetalning. Det vore intressant och jämföra hur mycket samma personer är villiga att lägga på sina telefoner om dom istället skulle köpas kontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! Det spelar inte så stor roll vad en telefon kostar, så pass många köper sin telefon på avbetalning på 24 månader och betalar "bara" 500kr i månaden om inte mer. Lite tragiskt ändå.

Jag och sambon betalar tillsammans under 250kr i månaden för våra abonnemang och när en ny telefon behövs så köper vi det kontant.
Med det sagt så känns 7000kr helt ok ändå i dagens läge när fler och fler telefoner ligger över 10.000kr nya.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft både Oneplus 3t och har nu Oneplus 6T. De är lätt de bästa telefoner jag haft men är tveksam till om jag skall köpa en nyare modell. Priserna är verkligen hutlösa! Hela iden med Oneplus från början var ju att de skulle vara billiga men att betala mer än 7000 för en telefon är rena vansinnet. Skulle nog säga att Oneplus har skjutit sig själva i foten med denna. Det finns billigare alternativ ön Oneplus

Permalänk
Medlem

Köp, har aldrig testat en snabbare telefoner än OnePlus.
Min gamla OnePlus 5 är mer än dubbelt så snabb som min Note 9 och bättre batteritid.
De börjar dock bli för stora, jävla asiater.

Permalänk
Medlem

Växelkurs försvarar väl inte pricehike på 100 % Gav 3500 för min 3T. Men då Apple och Samsung tävlar om dyrast telefoni tillåtet de detta. Det fascinerande är att behovet av mer prestanda har aldrig vart lägre. Ändå blir telefonerna dyrare. Men telefonen har väl ersatt klockan som statussymbol.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Utan 3.5mm jack betalar jag inga 7k för en Oneplus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Köp, har aldrig testat en snabbare telefoner än OnePlus.
Min gamla OnePlus 5 är mer än dubbelt så snabb som min Note 9 och bättre batteritid.
De börjar dock bli för stora, jävla asiater.

Asiater är väl inte särskilt stora?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

7000kr prispressad hur mycket får ni av Oneplus Sverige för att skriva sån bs titel? . Eller har personen som skriver titeln en helt annan definition av vad pris pressat är . Hur som helst som oneplus ägare och fan kommer standard modellens pris vara i närheten av 7000 kommer jag utan tvekan aldrig att köpa oneplus mobil igen . Min 5T får hålla ett tag till bara Xiomi kan rädda oss från Girighet nu

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dizzö:

Det är en flat display.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det innan, fick konstigt nog intrycket av rundat.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Fan också, stolpe ut big time för min del. Både rundade kanter och ingen 3.5mmingång.

Hade hoppats på att den här telefonen var the One för mig, men icke den här gången heller tyvärr.

Och 7000kr är för mycket för åtminstone mig.

Är dock säkert en jättebra telefon!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

min OnePlus 3T var det "bra pris" på kontra vad man fick, min OnePlus 7 är en jävla bra telefon, men 8000:- ? tur att min arbetsgivare betalar mina telefoner.

EDIT: men jag lär betala minst en telefon, frun vill ju också ha OnePlus telefoner numera

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Ingen edgedisplay eller notch på 7T Pro ju

Var har du läst att Oneplus ska dumpa edge displayen från deras 7 Pro? Från vad jag läst är 7T Pro i princip samma telefon fast med lite uppgraderingar på insidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av WDac:

min OnePlus 3T var det "bra pris" på kontra vad man fick, min OnePlus 7 är en jävla bra telefon, men 8000:- ? tur att min arbetsgivare betalar mina telefoner.

EDIT: men jag lär betala minst en telefon, frun vill ju också ha OnePlus telefoner numera

Då får du säga till din arbetsgivare att dom har betalat överpris då 7an börjar på 6100kr

Har själv en OnePlus 7. Riktigt bra telefon. Samma om inte bättre prestanda än de flesta andra. Och kostar typ 2000kr mindre.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Asiater är väl inte särskilt stora?

Men de kompenserar för det, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

7000kr prispressad hur mycket får ni av Oneplus Sverige för att skriva sån bs titel? . Eller har personen som skriver titeln en helt annan definition av vad pris pressat är . Hur som helst som oneplus ägare och fan kommer standard modellens pris vara i närheten av 7000 kommer jag utan tvekan aldrig att köpa oneplus mobil igen . Min 5T får hålla ett tag till bara Xiomi kan rädda oss från Girighet nu

Tyvärr är verkligheten den att 7000kr är förhållandevis lite för en flagskeppstelefon. Det har vi delvis apple att tacka för.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Lexius:

7000kr prispressad hur mycket får ni av Oneplus Sverige för att skriva sån bs titel? . Eller har personen som skriver titeln en helt annan definition av vad pris pressat är . Hur som helst som oneplus ägare och fan kommer standard modellens pris vara i närheten av 7000 kommer jag utan tvekan aldrig att köpa oneplus mobil igen . Min 5T får hålla ett tag till bara Xiomi kan rädda oss från Girighet nu

De gånger artiklar görs i samarbete med företag markeras detta alltid tydligt. I det här fallet handlar det alltså om en vanlig nyhetsartikel.

@Umbrellas @NodCommander @tBiorrith @iknight

Jag valde att sätta rubriken som "...prispressat flaggskepp..." men just den sista delen verkar många missa. När jag valde detta såg jag i förhållande till andra toppmodeller från exempelvis Samsung och Apple. Nedan exemplifierar jag med några av de senaste modellerna från nämnda företag, med lanseringspriserna angivna i USD.

Priserna varierar exempelvis med lagringsutrymme, men å andra sidan är det svårt att få en exakt jämförelse när de olika modellerna därtill är utrustade med olika systemkretsar, skärmar, kameror med mera. Nedanstående priser avser alltså grundmodellerna, där det handlar om 64 eller 128 GB lagringsutrymme.

Oneplus 7: 575 EUR (verkar inte som att den släpptes i USA)
Oneplus 7 Pro: 669 USD
Oneplus 7T: 599 USD

Samsung Galaxy S10e: 749 USD
Samsung Galaxy S10: 849 USD
Samsung Galaxy S10+: 999 USD

Apple Iphone 11: 699 USD
Apple Iphone 11 Pro: 999 USD
Apple Iphone 11 Pro Max: 1099 USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Med risk för att Huawei debaklet upprepas, vilket jag redan förklarat? Men enligt tidigare kommentarer så svartlistade de pga 5G grejer egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, för att HUAWEI är som ERICSSON en aktör som BYGGER 5G NÄT och Oneplus är enbart en TELEFONTILLVERKARE, därav blev Huawei tjafset så stort eftersom de skulle bygga 5g nät i andra länder än kina och att kinas regering var inblandad i hela kalaset.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

7000kr prispressad hur mycket får ni av Oneplus Sverige för att skriva sån bs titel? . Eller har personen som skriver titeln en helt annan definition av vad pris pressat är . Hur som helst som oneplus ägare och fan kommer standard modellens pris vara i närheten av 7000 kommer jag utan tvekan aldrig att köpa oneplus mobil igen . Min 5T får hålla ett tag till bara Xiomi kan rädda oss från Girighet nu

Det är för att onepluscirclejerken som skett i flera år motiverat Oneplus att varje år höja priset i takt med att Apple gör de. Så länge Oneplus är billigare så kommer de alltid vara ”hjältarna”. Det var inte längesen du kunde få en iphone 7 plus för 8000 och folk gapade om hur myckwt bättre deras 2000:- telefoner var.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Då får du säga till din arbetsgivare att dom har betalat överpris då 7an börjar på 6100kr

Har själv en OnePlus 7. Riktigt bra telefon. Samma om inte bättre prestanda än de flesta andra. Och kostar typ 2000kr mindre.

överpris? den kostar 8 395:- på oneplus.com, vilka saluför OnePlus telefoner till lägre priser utan abonnemangslåsning utöver OnePlus själva?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Min kritik var inte alls emot din artikel, utan de vansinniga priser som det blivit de senaste par åren. Förstår helt logiken i det du skrivit.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Så tänker nog många som köper en telefon på avbetalning. Det vore intressant och jämföra hur mycket samma personer är villiga att lägga på sina telefoner om dom istället skulle köpas kontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid köpt kontant.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

överpris? den kostar 8 395:- på oneplus.com, vilka saluför OnePlus telefoner till lägre priser utan abonnemangslåsning utöver OnePlus själva?

Oneplus 7 PRO kostar det, han sa oneplus 7 och den kostar cirka 6200kr.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Min dyraste telefon kostade 4000kr och det köpet har jag ångrat varje dag. Två tusen kr är smärtgränsen och då hittar man ingen med trådlös laddning. Jag är trött på allt vad android heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hah 7 papp. Minns när jag köpte oneplus 2 för typ 3500? Aja, glad att jag klippte en RedMi k20 Pro för 2800kr. Saknar visserligen b20 men inget jag märkt av. Hellre det än spendera de tredubbla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

Det finns jätte måna anledningar att priset gått upp. Bland annat tack vare USA som printar pengar som toa rulle. https://www.usdebtclock.org/
Sen kan inte ett globalt bolag expandera med 0 marginal vilket jag tror de hade i början. Jag har jobbat inom telekom länge och det kostar att släppa lurar. Speciellt om man ska ligga i framkant med design o material vilket Oneplus verkligen gör.
Så 7000kr är ruskigt prisvärt. Speciellt när iPhone 11 pro börjar på 12995 och ska man vara rättvist så ska man jämföra med 256GB som kostar hela 14895kr.
Jag tycker idag är Oneplus är grymma själv. Snabba uppdateringar, inga bloatware och snygg design med alla senaste hårdvara. Finns många billigare varianter som många pekat ut men vill man ha kvalitet och garanti på senaste mjukvara och bästa hårdvara får man vara bered att betala lite premium.
Har sett folk spendera ett par tusen på bara sprit på en fredag kväll
Jag önskar folk kunde förstå hur mycket jobb det går åt att skapa/släppa en telefon. Alla tester /licenser/mjukvara/hårdvara/design/material och sånt kul kostar skjortan. När jag går på möbelaffärer och ser byråer som kostar lika mycket som en telefon skrattar jag bara. Där tänker folk inte att det är överpris. Lite sjukt men sånt är livet

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

De måste syfta specifikt på Oneplus 7T Pro? Eller...?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av WDac:

överpris? den kostar 8 395:- på oneplus.com, vilka saluför OnePlus telefoner till lägre priser utan abonnemangslåsning utöver OnePlus själva?

Pro versionen ja... Det är liksom värsting modellen. Typ den bästa du kan få. Men vanliga 7an börjar på 6200kr.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|