Externt HDD kabinett

Permalänk
Medlem

bättre att köpa ett USB2 kort istället på clas ohlson för 199 kr.
Jag har iof nyare version av Moderkort där jag har Firewire och USB2 all ti ett.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Jag anser att de fördelar firewire ger lätt är värt 200:-.
Sen är det också så att det långt ifrån är alla som har usb2, visst usb1.1 lär nog de flesta ha stöd för men det spelar inte i samma divison som usb2/firewire hastighetsmässigt.

En annan lösning om man är ute efter en hög grad av kompabilitet är att köpa en externhårddisk som anslut till lpt-porten, räkna dock med att det inte går speciellt snabbt att för över data till/från disken.

Personligen tänker jag i hög grad frakta dokument om jag köper ett kabinett (dvs. alltid ha dem med mig). Alltså är jag hemskt intresserad av att föra över även via USB 1.1. Firewire är inte intressant i mitt fall, även om jag råkar ha det hemma. De datorer jag kommer frakta data till kommer väldigt sällan ha firewire, däremot betydligt oftare usb 2.0 och i värsta fall bara USB 1.1...

Permalänk
Medlem

>>Silfo

Skall du ha med dig disken ofta så är väl ett 2.5" kabinett bäst då det inte blir så stort & klumpigt. Detta kanske http://shop.dabus.se/Product/SimpleProductInfo.aspx?ItemId=89...

Alternativet är väl ett USB minne eller två. Fördelen med USB minnen är att dem inte har några rörliga delar som HDDerna har samt att de är fysiskt mindre.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem

frav:
Jo, jag funderar på ett usb-minne... Men köper jag kabinett är det 3,5" som gäller. Detta pga. att jag har en disk liggandes.

Permalänk
Medlem

Men dom är dyra som fasen och har ingen plats som verkligen är användbar.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !