Tre maskotar framröstade till Lego-finalen

Permalänk
Melding Plague

Tre maskotar framröstade till Lego-finalen

Nu har SweClockers medlemmar tyckt till och valt favoriterna i Logitechs tävling, där de tre mest omtyckta bidragen i Logitechs tävling tävlar i final på fredag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Alltså jag känner att här står ju lite stolthet på spel...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nu är jag varken streamer eller har lösa Lego-klossar att bygga med, men riktigt rolig tävling.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Nu är jag varken streamer eller har lösa Lego-klossar att bygga med, men riktigt rolig tävling.

Det gick ju att bygga digitalt också

OT: Är det enbart de 2 länkade programmen som gills, eller får man bygga med valfritt program?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Dumbullen:

Det gick ju att bygga digitalt också

OT: Är det enbart de 2 länkade programmen som gills, eller får man bygga med valfritt program?

Är det något särskilt annat program du har i åtanke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Är det något särskilt annat program du har i åtanke?

Är MagicaVoxel uteslutet?

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Tävlingen är över. Det blir inte roligare än så här.

Permalänk

Ser inget om åldersgräns i reglerna och eftersom jag redan har konto kommer jag inte ihåg om det finns någon åldersgräns för skapande av swec konto.. Så, är det någon gräns alls eller kan min 10-åriga son delta?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Yojimbo:

Är MagicaVoxel uteslutet?

Andra Lego-simulatorer går bra! Har inte helt koll på om detta är möjligt med MagicaVoxel, men förutsatt att det fungerar likt en Lego-simulator och utgår från samma klossar som existerar fysiskt ska det vara okej

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av emigrating12:

Ser inget om åldersgräns i reglerna och eftersom jag redan har konto kommer jag inte ihåg om det finns någon åldersgräns för skapande av swec konto.. Så, är det någon gräns alls eller kan min 10-åriga son delta?

Om ni vill delta i tävlingen tillsammans/genom ditt konto går det absolut bra

Permalänk
Jubileumsmästare

Här kommer mitt bidrag med 2 av mina favoritsaker, pandor och jul. Lite skoj att leka i studio.io faktiskt
(Banderollen ska ju såklart vara mitt nick, men tyckte Swec passade bättre just nu)

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk

Logitech Conqueror

Logitech Conqueror

https://imgur.com/a/xCsixU2

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk

Bidrag till tävling

Här kommer mitt bidrag:

Beskrivning: Detta är FOXBOT. Han är en hybrid mellan en räv och en robot. Han är en antihjälte som opererar någonstans mellan de goda och de onda.

Fakta: Byggd av enbart äkta legobitar, runt 35 cm hög. Minifiguren är med för att visa storlek.

MVH

Visa signatur

Instagram @sebastianwandersson

Permalänk
Medlem

Än så länge så kanske vi inte ens kommer upp i 10 deltagare
Själv avstår jag då jag varken vill resa, eller har något som helst användning av vinsterna

Permalänk
Medlem

Hej,

Löste uppgiften tillsammans med sonen och hans Lego-låda. God jul!

/M

Permalänk

Såg att man kunde skicka fler bidrag så jag lämnar ett bidrag i form av en barndomshjälte, MUMIN!

Visa signatur

Instagram @sebastianwandersson

Permalänk
DingDongerMcDongface

Flera fina bidrag hittills!!

Tänkte uppdatera med att vi valt att förlänga tävlingen lite, till den 8 december, för att fler ska hinna ta fram klossarna.

Det har även tillkommit en bonus i prispotten för förstapriset, i form av en enorm Lego Imperial Star Destroyer. Banana for scale.

Lycka till och fortsätt lägga upp grymma bidrag!

Permalänk
Medlem

Gillar kreationerna hittills! Men om man ska bygga av Lego, varför godkännes 3d-program som gör att det ser ut som irl-byggen?? Var ju sugen på att haka på denna med mina 30kg lego som sonen har. Men fusk om man bara behöver pilla med datorn ju!!!

Ska försöka bidra med något

Stavfel
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av ezah:

Gillar kreationerna hittills! Men om man ska bygga av Lego, varför godkännes 3d-program som gör att det ser ut som irl-byggen?? Var ju sugen på att haka på denna med mina 30kg lego som sonen har. Men fusk om man bara behöver pilla med datorn ju!!!

Ska försöka bidra med något

Det är framförallt för att kunna inkludera även de som inte har så mycket Lego hemma, så fler kan delta och ha kul med utmaningen Kreativitet innebär såklart inte nödvändigtvis det mest realistiska 3D-modellerade bygget, så det är absolut inte en nackdel att välja att bygga "på riktigt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det är framförallt för att kunna inkludera även de som inte har så mycket Lego hemma, så fler kan delta och ha kul med utmaningen Kreativitet innebär såklart inte nödvändigtvis det mest realistiska 3D-modellerade bygget, så det är absolut inte en nackdel att välja att bygga "på riktigt".

Okej, det köper jag. Var nog lite gammal och grumpy där

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av landmarks:

Flera fina bidrag hittills!!

Tänkte uppdatera med att vi valt att förlänga tävlingen lite, till den 8 december, för att fler ska hinna ta fram klossarna.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/99295?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvOTkyOTUiLCJmaWx0ZXJzIjpbImE9MTY6OSIsInQ9YXJ0aWNsZUZ1bGwiXSwicGFyYW1zIjp7ImNhY2hlQnVzdGVyIjoiMjAyMTA1MDEifSwia2V5IjoiMjJkZDZiMWNiYzBkNmIxYWY3YzdjYjA2ODA3MTQ3ZjkifQ%3D%3D

Det har även tillkommit en bonus i prispotten för förstapriset, i form av en enorm Lego Imperial Star Destroyer. Banana for scale.

Lycka till och fortsätt lägga upp grymma bidrag!

Är Banana for scale verkligen rättvist eftersom @Kenneth köper de största bananerna jag någonsin skådat till kontoret!? Bör alltså innebära att Star Destroyern är ännu större än vad den ser ut på denna bild.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Edin:

Är Banana for scale verkligen rättvist eftersom @Kenneth köper de största bananerna jag någonsin skådat till kontoret!? Bör alltså innebära att Star Destroyern är ännu större än vad den ser ut på denna bild.

Vänta bara tills jag köper äpplen lika stora som vattenmeloner!

Permalänk
Medlem

2be or not 2be...

Här kommer mitt bidrag!

Jag skramlade ihop ca 98% av alla våra vita legobitar från mina barns nyare lego och även mitt gamla lego från 80-talet (vilket skapade en ganska fin nyans passande min döskalle)

Jag skapade min egen hamlet skalle till maskot som matchning till mitt nick. [2be, eller one2be]. Min egen slogan från långt tillbaka: 2be or not 2be, that is the question and the question is me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av One2be:

Här kommer mitt bidrag!

Jag skramlade ihop ca 98% av alla våra vita legobitar från mina barns nyare lego och även mitt gamla lego från 80-talet (vilket skapade en ganska fin nyans passande min döskalle)

Jag skapade min egen hamlet skalle till maskot som matchning till mitt nick. [2be, eller one2be]. Min egen slogan från långt tillbaka: 2be or not 2be, that is the question and the question is me.

https://i.imgur.com/qAQzTye.jpg

Mycket gorilla-feeling i den, snyggt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Mycket gorilla-feeling i den, snyggt bygge!

Tack så mycket! ja, vi ville få den lite primitiv men med lite terminator stuk... jag och barnen har slitit hårt
hoppas på att lägga upp barnens figurer med när de är klara!

Permalänk
Medlem

Viva La Dirt Leagues Baelin

Lånade bitar som frugan nog snart vill ha tillbaka för att bygga klart världskartan innan jul.

Permalänk
Medlem

Låt mig presentera Robbix, den dansande maskoten!

Nu är äntligen jag och sonen färdiga med vårt tävlingsbidrag. Vi gjorde en maskot med rörliga kroppsdelar så att den kunde framföra en liten dans för er! Vi har gjort en stop motion film där vi även skapat musik och röst själva, mycket nöje!
Lägger med en stillbild också.

Fixade bildlänkarna //mod
Permalänk

Julmaskot

Vilken rolig tävling, perfekt för vabben med sonen

Här är vårt bidrag, en julmaskot fick det bli.

Permalänk
Medlem

Hjälp

Skrivet av Nomijah:

Nu är äntligen jag och sonen färdiga med vårt tävlingsbidrag. Vi gjorde en maskot med rörliga kroppsdelar så att den kunde framföra en liten dans för er! Vi har gjort en stop motion film där vi även skapat musik och röst själva, mycket nöje!
Lägger med en stillbild också.

https://youtu.be/SRDYlyldHCY

https://imgur.com/gallery/ziM6dh3

Varför syns mina länkar bara i text i stället för att visa bilden? Vad gör jag för fel?

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Nomijah:

Varför syns mina länkar bara i text i stället för att visa bilden? Vad gör jag för fel?

Länkarna måste dels ligga inom [img]- respektive [video]-taggar för att synas, dels måste bildlänken koppla till själva bilden och inte till imgur-albumet. Fixade till delarna i ditt inlägg