Netflix - profilöverföring

Permalänk
Medlem

Netflix - profilöverföring

Hejsan

Fick mail om detta igår. kanske någon annan också fått?
Det är väl ingen hemlighet att man delar sitt abonnemang eller kollar via andra nät. Jag betalar ju för 4 skärmar. Spelar det någon roll var dessa 4 skärmar är? Jo enligt Netflix. Jag förstår begreppet "hushåll" men...

Så nu finns det en ny funktion på Netflix.se att slå på "profilöverföring" och det kommer automatisk slås på om man inte tar ställning.. Så hur tänker ni göra för att inte flaggas i systemet?

Jag funderar på att avsluta skiten men får se hur dom hanterar detta först.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag stängde av funktionen. Just nu får de mina pengar främst för att jag delar till mor och far samt att barnen tittar på deras serier. Men barnen är så gamla nu att om jag fixar dem på engelska från andra källor så fungerar det också.

Så om Netflix tar beslutet åt mig och stänger mitt konto/tar bort användare så fine by me.

Och varför kan man ens välja av eller på? Är det för att de ska kunna säga "AHA! Du har valt av, men vi ser fler IP-adresser!"

Permalänk
Medlem

Är väl bara låta det vara.
Ingen vet hur de kommer försöka göra med account sharing ändå, och de kommer de ju visa först 2023.

De kan omöjligt hård låsa 1 konto enbart på 1 ip adress i vilket fall som. Men som sagt så får vi väl se 2023 vad de försöker med.