Permalänk
Medlem

"Tvilling" simkort

Tjenare.

Finns det någon operatör som erbjuder gratis "tvilling" simkort, eller typ extra datasimkort till sitt befintliga mobilabbonemang?
Eller åtminstone till en mycket låg kostnad, det hade varit väldigt smutt så min mormor skulle kunna använda en surfplatta hemma då hon inte har bredband och det börjar bli för smått att surfa med mobilen.

Visst det skulle kunna lösas relativt enkelt med att göra mobilen till en wifi hotspot, men ni vet hur det är med äldre personer det kommer inte funka i det långa loppet att slå på och av funktioner osv utan behövs något som är på plats 24/7 och funkar direkt.
Då är ju tvilling simkort optimalt så kan man öka på surfen lite på henne befintliga abb bara.

Mvh

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Tjenare.

Finns det någon operatör som erbjuder gratis "tvilling" simkort, eller typ extra datasimkort till sitt befintliga mobilabbonemang?
Eller åtminstone till en mycket låg kostnad, det hade varit väldigt smutt så min mormor skulle kunna använda en surfplatta hemma då hon inte har bredband och det börjar bli för smått att surfa med mobilen.

Visst det skulle kunna lösas relativt enkelt med att göra mobilen till en wifi hotspot, men ni vet hur det är med äldre personer det kommer inte funka i det långa loppet att slå på och av funktioner osv utan behövs något som är på plats 24/7 och funkar direkt.
Då är ju tvilling simkort optimalt så kan man öka på surfen lite på henne befintliga abb bara.

Mvh

Telia har DataSIM som kostar 49-69:-/mån och som delar surf med huvudabonnemanget. Du kan ha 3-4 extra DataSim/abonnemang.

Kan hända att andra har liknande upplägg, men det här är den infon jag har eftersom jag själv använder Telia pga. täckning i landet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Tjenare.

Finns det någon operatör som erbjuder gratis "tvilling" simkort, eller typ extra datasimkort till sitt befintliga mobilabbonemang?
Eller åtminstone till en mycket låg kostnad, det hade varit väldigt smutt så min mormor skulle kunna använda en surfplatta hemma då hon inte har bredband och det börjar bli för smått att surfa med mobilen.

Visst det skulle kunna lösas relativt enkelt med att göra mobilen till en wifi hotspot, men ni vet hur det är med äldre personer det kommer inte funka i det långa loppet att slå på och av funktioner osv utan behövs något som är på plats 24/7 och funkar direkt.
Då är ju tvilling simkort optimalt så kan man öka på surfen lite på henne befintliga abb bara.

Mvh

Extra datakort på Tele2. Tittade precis på en faktura och det står 0kr.

Edit: Tydligen en förmån. https://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/extra-datakort...
https://www.tele2.se/formaner

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Tjenare.

Finns det någon operatör som erbjuder gratis "tvilling" simkort, eller typ extra datasimkort till sitt befintliga mobilabbonemang?
Eller åtminstone till en mycket låg kostnad, det hade varit väldigt smutt så min mormor skulle kunna använda en surfplatta hemma då hon inte har bredband och det börjar bli för smått att surfa med mobilen.

Visst det skulle kunna lösas relativt enkelt med att göra mobilen till en wifi hotspot, men ni vet hur det är med äldre personer det kommer inte funka i det långa loppet att slå på och av funktioner osv utan behövs något som är på plats 24/7 och funkar direkt.
Då är ju tvilling simkort optimalt så kan man öka på surfen lite på henne befintliga abb bara.

Mvh

Alla 4 stora operatör har det om jag inte missminner mig. Tele2, Telia och 3 har det iallafall, det vet jag. Rätt säker på att Telenor har det också. Däremot lågprisoperatörerna är det inte många som har det. Med lågprisoperatörerna menar jag Hallon, Comviq, Halebop, Vimla och Fello

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig