Vilken komedi-serie blir nästa succé?

Permalänk
Medlem

Vilken komedi-serie blir nästa succé?

Det har funnits ett antal komedi-serier genom tiderna. Lödder, Mash , våra värsta år, vänner sex in the city Office och Big Bang theory.
Serier som där set inte gör något om man missa ett antal avsnitt, man tittar bara för att fördriva 25 minuter och få skratta lite.
Efter Big Bang slutade har jag inte hittat någon efterträdare. kanske Ted Lasso, men säsong 3 är inte släppt än.

Så någon som kan tipsa om någon NY (som fortfarande spelas in) komedi att titta på?

Permalänk
Medlem

Mythic Quest.
Brooklyn 99 var bra men tyvärr spelas den inte in längre.
Silicon Valley var sjukt bra men den har också gått i graven tyvärr.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Jag tror It´s Always Sunny In Philadelphia fortfarande är planerad att fortsätta.
(Annars för att komplettera din lista på bra serier så lägger jag till Modern Family, Community, Seinfeld, IT Crowd och Solsidan )

Permalänk
Medlem

Young Sheldon kanske

Permalänk
Medlem

Gillar du Big bang så kan jag också starkt rekommendera Silicon Valley.

Annat som är värt att kika på och som inte redan nämnts;

A.P. Bio
The Mick
Schitts Creek

Permalänk

Ingen.. Folk tittar inte på tv på samma sätt. Förr satt alla framför tvn och väntade på att något roligt kom som nästan alla ser på.
Nu finns det så otroligt mycket att se på och en serie i samma anda kommer ej slå igenom.
Det enda jag kommer på är om serien är åt det mer extrema politiska hållet. Fast beroende på ens politiska ritning kommer man gillar annat.

Om vi tar de serier som TS nämnde och vi leker med tanken att de inte hade gjorts, men någon skulle göra dem idag, med schysst kamera etc. Så tror jag alla serier idag hade floppat p.g.a. det jag sa ovan.

Permalänk
Medlem

Community är bland det bästa jag sett alla kategorier.

Permalänk
Medlem

IT Crowd är nog bästa komediserien jag sett

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Efter Big Bang slutade har jag inte hittat någon efterträdare. kanske Ted Lasso, men säsong 3 är inte släppt än.
Så någon som kan tipsa om någon NY (som fortfarande spelas in) komedi att titta på?

Säsong 3 av Ted Lasso är igång nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.