Letar efter gammalt barnspel från tidigt 2000.

Permalänk

Letar efter gammalt barnspel från tidigt 2000.

Hej, som rubriken säger så letar jag efter ett gammalt barn spel som jag brukade spela tidigt 2000-tal.

Jag har nästintill inget minne av det här spelet vilket redan bodar illa till. Men känner att om jag ser det så kommer jag komma ihåg det.

Spelet var till PC-rom, och handlade (vad jag minns) om att ställa till ett saftkalas och bjuda in ens vänner som man ville skulle komma. Mycket mer minne än så har jag tyvärr inte, men vill så gärna hitta det här spelet och låsa upp den där nostalgi luckan långt back i min hjärna.

Om ni kanske känner igen något sådant, snälla tveka inte att skriva!! Tack till alla på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishCry:

Hej, som rubriken säger så letar jag efter ett gammalt barn spel som jag brukade spela tidigt 2000-tal.

Jag har nästintill inget minne av det här spelet vilket redan bodar illa till. Men känner att om jag ser det så kommer jag komma ihåg det.

Spelet var till PC-rom, och handlade (vad jag minns) om att ställa till ett saftkalas och bjuda in ens vänner som man ville skulle komma. Mycket mer minne än så har jag tyvärr inte, men vill så gärna hitta det här spelet och låsa upp den där nostalgi luckan långt back i min hjärna.

Om ni kanske känner igen något sådant, snälla tveka inte att skriva!! Tack till alla på förhand.

/r/tipofmyjoystick har bra koll.

Permalänk
Medlem

Var det även ett minispel där man flög flygplan, och ett där man letade efter en fotboll i ett hus?

Edit: fick googla, junibacken?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Var det även ett minispel där man flög flygplan, och ett där man letade efter en fotboll i ett hus?

Edit: fick googla, junibacken?

Näe, jag tror tyvärr inte att det är det spelet. Minns svagt någon rutschkana men vet inte om den bara var i bakgrunden eller med i ”scenen”. :((

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishCry:

Hej, som rubriken säger så letar jag efter ett gammalt barn spel som jag brukade spela tidigt 2000-tal.

Jag har nästintill inget minne av det här spelet vilket redan bodar illa till. Men känner att om jag ser det så kommer jag komma ihåg det.

Spelet var till PC-rom, och handlade (vad jag minns) om att ställa till ett saftkalas och bjuda in ens vänner som man ville skulle komma. Mycket mer minne än så har jag tyvärr inte, men vill så gärna hitta det här spelet och låsa upp den där nostalgi luckan långt back i min hjärna.

Om ni kanske känner igen något sådant, snälla tveka inte att skriva!! Tack till alla på förhand.

Mulle Meck?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Skrivet av bubbelbabbel:

Mulle Meck?

Nej, men Mulle Meck är dessvärre ett mycket bra barndomsspel det också

Permalänk

Det kan inte ha varit kom till alfons hemliga kalas?

Permalänk

Hej jag tror du menar ”ludde och hans vänner” spelet. Spelade med det när jag var liten och vet att dem åker rutchkana och har kalas med alla vänner där man ska steka korv o göra saft. Sök up det annars så kanske du förstår men då vet du iaf vad du ska söka!

Permalänk
Medlem

Petson och findus?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

du menar inte den men jag blev påmind om Drakens värld (bolibompa spelet)

Maebaee03's förslag "Ludde och hans vänner" verkar stämma överens med det du frågar om, från 2003