Bredband2 höjer priset med 135kr nästan precis efter att jag täknat bredband.

Permalänk
Medlem

Bredband2 höjer priset med 135kr nästan precis efter att jag täknat bredband.

Hej
Jag tecknade bredband 100/100 hos bredband 2 den 2023-04-23 för 296kr (odinarie 329 i ett år). Idag kom ett mail att från den 2023-09-01 så höjs priset till 431kr på grund av "ökande kostnader och sådant". Det är en rätt ordentlig ökning.

Om jag skull teckna nu idag så kostar det 359kr (odinarie 399) i ett år.
Vi har Telia öppen fiber där jag bor i hyresrättslägenhet.

Får/kan de göra så bara sådär?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Jag hade bredband2 i ett halvår, sen höjde dom. Jag var lite sen på bollen men när räkning 2 kom med en högre summa ringde jag och var beredd på att avsluta abbonemanget eftersom min räkning var baserad på en högre avgift än vad som nya kunder får. Eftersom samtalet var med glad samtalston fick jag det lägre priset retroaktivt. Så ring och prata med dem, snällt.

Jag hade inte tecknat för ett år till ett visst pris, det var ett år med 15% lägre. Alltså kunde dom ändra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustNuVetJagInte:

Jag hade bredband2 i ett halvår, sen höjde dom. Jag var lite sen på bollen men när räkning 2 kom med en högre summa ringde jag och var beredd på att avsluta abbonemanget eftersom min räkning var baserad på en högre avgift än vad som nya kunder får. Eftersom samtalet var med glad samtalston fick jag det lägre priset retroaktivt. Så ring och prata med dem, snällt.

Jag hade inte tecknat för ett år till ett visst pris, det var ett år med 15% lägre. Alltså kunde dom ändra pris.

Okej ja jag ringde de i dag men var 2min sen.
Det jag har är utan bindnings tid vad jag vet. de var 10% i ett år och de var biligare än boxer som jag hadde innan som okså höjde sinna priser med över en hundring per månad.

Har telia öppen fiber i den orten jag bor (bor i hyresrättslägenhet också kan tilläggas) så det är ju de som ökar...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej
Jag tecknade bredband 100/100 hos bredband 2 den 2023-04-23 för 296kr (odinarie 329 i ett år). Idag kom ett mail att från den 2023-09-01 så höjs priset till 431kr på grund av "ökande kostnader och sådant". Det är en rätt ordentlig ökning.

Om jag skull teckna nu idag så kostar det 359kr (odinarie 399) i ett år.
Vi har Telia öppen fiber där jag bor i hyresrättslägenhet.

Får/kan de göra så bara sådär?

Har själv dem, och man kan tycka att det är lite vilda västern hur dem skapar till olika kampanjer månad efter månad, men så länge du har ingen bindningstid är det fritt fram för dig att stanna under erbjudandets gång som du tagit del av, lika väl som att inget stoppar dig från att likt mig, när kommit bättre offert, att bara ringa in, be att byta till det om bättre om dyker upp, har inte varit något problem. Hur mycket dem faktiska kostnaderna i relation till prishöjningen lär vara osagt, men, kan alltid vara värre.

Finns det inget bättre, så får du väl istället hoppas att närmare black friday, jul eller 1/9 att kommer någon deal med % rabatt på ordinarie pris, så kanske du då kommer billigare undan än vad du gjort under året, så det är iallafall något som kan göras minst.

Så som det är nu, har du istället en ok rabatt jämnfört med om skulle teckna idag, så man får vara glad över det

Permalänk

Håll öga på priserna typ minst en gång per månad, kanske någon annan blir billigare eller så kanske bredband2 sänker för nya kunder men håller kvar det högre priset för dig.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren 🙂
Bara dock jobigt att behöva jaga priser hela tiden 😫

Tänk om något företag kunde börja högt och ju längre man är kund ju biligare blir det. Inte för att vara så men tror att de företaget till slut hadde känast mest pängar på mängden kunder de har.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej
Jag tecknade bredband 100/100 hos bredband 2 den 2023-04-23 för 296kr (odinarie 329 i ett år). Idag kom ett mail att från den 2023-09-01 så höjs priset till 431kr på grund av "ökande kostnader och sådant". Det är en rätt ordentlig ökning.

Om jag skull teckna nu idag så kostar det 359kr (odinarie 399) i ett år.
Vi har Telia öppen fiber där jag bor i hyresrättslägenhet.

Får/kan de göra så bara sådär?

Ja, de kan göra så. Men generellt har du också rätt att säga upp avtalet pga ändringarna, detta brukar vara någorlunda väl beskrivet i avtalet. Du kan generellt sett säga upp avtalet om leverantören gör villkorsändringar som t.ex. prisökning, tar inte många minuter att läsa avtalet och hitta den relevanta paragrafen.

Jag vet då jag hoppat runt mellan några olika leverantörer senaste året pga prisökningar, senast från Bredband2 till Halebop. Då jag har fiber via fiberförening och Zitius hoppar jag vidare om Halebop hittar på något liknande.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem

Jag vet att svenska stadsnät hade höjning till operatörerna nyligen och att operatörernas pris till villor hamnade däromkring som är ditt nya pris. Och svenska stadsnät är en del av telia och zitius.

edit: Men de borde ju inte kunna höja ett bundet pris. Då borde de själva få stå för förlusten. Alternativt skulle man binda sig på en rabatt från ordinarie pris. Då följer man ju prisjusteringar.

Permalänk

Så drabbas jag igen av deras höjningar, från 419 med 15% = 356, till 481 utan rabatt (från månad 9). Ringde och frågade och dom kunde erbjuda något i stil med 432 men jag sa nej.

Permalänk
Medlem

Därför jag gillar ex Telenor 12 månader kampanjpris (ingen bindningstid), under de 12 månaderna har man det man tecknade det för. Sen får man väl byta eller försöka förlänga det med nya 12 månader kampanj.

Ownit försökte med samma fula höjning, jag sa upp det och sa att telenor erbjuder dubbel hastighet för 200kr mindre än ni har för 250/250. Då började de tjabba om "men tänk på att de också kommer höja" (vilket är ren lögn), och "ownit har snabbaste fibern (fast ownit hyr in sig i telenors nät).

Efter det kändes det ännu bättre o lämna ownit.

Permalänk
Medlem

Bredband 2 är nog den enda operatör (av 4st) jag haft som höjer plötsligt och mycket utan någon som helst information (ser att andra har exempel på fler operatörer som beter sig liknande), första gången ringde jag och var riktigt förbannad, de lugnade ner mig och gav mig ett riktigt bra pris i 6 månader som ingen annan operatör kunde matcha. Ca 2 månader efter att det avtalet rann ut och jag skulle gå tillbaka på "vanligt" avtal så höjde de markant igen, då sa jag upp dem och bytte till Bahnhof som haft samma stabila pris i över 1 år nu utan att gå på någon speciellt avtal, hoppas det håller i sig.

Håller med föregående talare om att detta är en räkning man verkligen bör ha koll på varje månad eftersom vissa operatörer gör lite som de vill, teckna inga långa avtal om det inte är superbra pris, och var beredd på jobbig support när man försöker säga upp och byta. Var inte heller rädd för att byta, det är bara operatörerna som tjänar på att man är inaktiv kring alla former av avtal.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk

Jag lyckades förhandla fram ett bättre pris än angivna 481kr idag. Vad jag inte begriper är varför dom tror att jag skulle vilja betala 481kr när det står tydligt att dagens pris är 448kr. Dom hoppas förstås att man bara ska låta saken vara och se glad ut när man betalar dyrt. Men jag fick dagens pris minus 10% i ett halvår, sen får man väl förhandla om igen nästa år.

Permalänk
Medlem

Ja jag mailade lite med de och de säger att det är Telia öppen fiber som höjer (vilket gör att de andra operatörerna jag kan välja okså höjer...)
Och jag har fortfarande kvar 10% vilket blir 387kr i slutändan och inte då 431kr. MEN det är fortfarande en rätt bra ökning från 296kr.

Och eftersom de andra operatörerna okså höjer (för de kommer ju inte stå på kundens sida och bråka mot Telia, för då kanske de inte får leverera längre i deras nät (så sa han på Bredband2 jag mailade med i alla fall)) vilket gör att de andra operatörerna ändå är dyrare än Bredband2 just nu.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som en orimligt stor höjning. Fick ett brev precis av Bredband2 med information om att de skulle höja priset från 315 kr till 349 kr, det är en ökning på drygt 10 % vilket jag ändå tycker är rätt rimligt. Jämförde med alla andra leverantörer och ingen kunde erbjuda ett billigare pris.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Undvik skojarföretaget Bredband2 till varje pris. Skulle inte rekommendera mitt värsta fiende eller ens Putin att teckna bredband hos ärkeidioterna på Bredband2. Ingen förtjänar att handskas med de tokstollarna. Finns gott om vettiga alternativ som inte ägnar sig åt avtalsbrott. Om jag hade råd så skulle jag köpa upp skiten och lägga ner det på en gång så att ingen mer skulle behöva utstå deras värdelösa bemötande och hantering.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jag tycker det låter som en orimligt stor höjning. Fick ett brev precis av Bredband2 med information om att de skulle höja priset från 315 kr till 349 kr, det är en ökning på drygt 10 % vilket jag ändå tycker är rätt rimligt. Jämförde med alla andra leverantörer och ingen kunde erbjuda ett billigare pris.

Skrivet av Bakgrund:

Undvik skojarföretaget Bredband2 till varje pris. Skulle inte rekommendera mitt värsta fiende eller ens Putin att teckna bredband hos ärkeidioterna på Bredband2. Ingen förtjänar att handskas med de tokstollarna. Finns gott om vettiga alternativ som inte ägnar sig åt avtalsbrott. Om jag hade råd så skulle jag köpa upp skiten och lägga ner det på en gång så att ingen mer skulle behöva utstå deras värdelösa bemötande och hantering.

Ja det låter som en bra mer "rimlig ökning".

Det lite roliga i det hela är att samhället jag bor i bygger ut med många nya hus lite just nu, så det är väll lite därför tror jag det kanske blir dyrare för telia måste lägga en massa ny fiber. Samt att de helt änkelt okså bara kan ta mer.
Men av vad jag har läst på nätet så borde det snarare bli billigare, för med kortare avstånd mellan (något) så skuller servis kostnaderna skunka enligt den artiklen.

De leverantörerna jag har att välja på för fiber. Enligt Brdbansval är:
Allente
Net at once
Boxer (hade jag innan)
Comviq
Ownit
Halebop
Telia
Bredband2

Och de tar i stort sätt samma priser. Lägre i typ 3mån och sedan högre rästen, så i slut änden handlar det om någon 50 lapp totalt.
Jag kollat andra leverantöres egna hemsidor men får antingen ett nej eller förslag på mobilt och det vill jag verkligen inte ha.

Jag får helt änklet väta till ett bättre erbjudande kommer. Hoppas på Svart Fredag.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej
Jag tecknade bredband 100/100 hos bredband 2 den 2023-04-23 för 296kr (odinarie 329 i ett år). Idag kom ett mail att från den 2023-09-01 så höjs priset till 431kr på grund av "ökande kostnader och sådant". Det är en rätt ordentlig ökning.

Om jag skull teckna nu idag så kostar det 359kr (odinarie 399) i ett år.
Vi har Telia öppen fiber där jag bor i hyresrättslägenhet.

Får/kan de göra så bara sådär?

Har öppen fiber via stadsnät. I februari tecknade jag bredband via bredbandsval.se och då kostade 500/500mbit 385:- i 12 månader (10%) rabatt på ordinarie pris

Nu fick jag ett mejl att de tyvärr måste höja priset och nytt pris med rabatten blir 435:-

Men nu efter att ha läst några trådar verkar det vara standard att öka priset efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Har öppen fiber via stadsnät. I februari tecknade jag bredband via bredbandsval.se och då kostade 500/500mbit 385:- i 12 månader (10%) rabatt på ordinarie pris

Nu fick jag ett mejl att de tyvärr måste höja priset och nytt pris med rabatten blir 435:-

Men nu efter att ha läst några trådar verkar det vara standard att öka priset efter ett tag.

Japp. Enda anledningen till att jag inte hoppar leverantörer lite då o då är att jag har jobbat på min ISP. Har därmed aldrig prisökningar då jag skrev in det på min kundbild innan jag slutade. Jag ringer in och hänvisar till den posten och får lägsta möjliga pris.

Annars rekommenderar jag alltid byte efter kampanjperioderna. Tex så brukar man bara få ha en kampanj per år så bara hoppa runt på 2-4 olika bolag och cykla de olika kampanjerna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Undvik skojarföretaget Bredband2 till varje pris. Skulle inte rekommendera mitt värsta fiende eller ens Putin att teckna bredband hos ärkeidioterna på Bredband2. Ingen förtjänar att handskas med de tokstollarna. Finns gott om vettiga alternativ som inte ägnar sig åt avtalsbrott. Om jag hade råd så skulle jag köpa upp skiten och lägga ner det på en gång så att ingen mer skulle behöva utstå deras värdelösa bemötande och hantering.

Kan inte göra annat än att hålla med dig här. Bara läsa recensioner på Trustpilot så får man se vilket skojföretag det är. Har själv fått erfara det också skall väl tilläggas.

Permalänk
Medlem

Halebop har fiber 100/100 för 295kr månaden eller 250/250 för 345kr och de 3 första månaderna gratis.

Samt extra rabatt om du har mobilabb mm där .
https://www.halebop.se/bredband

Jag har 250/250 via de och fungerar kanon, de går väl under Telias nät.

Ligger på nästan 300/300 när jag kör test.

Har du öppen fiber kan du välja vad som.

Mvh

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9

Permalänk
Medlem

Nu när denna tråden har kommit igång igen 😅 så kan jag skälv tillägga att Bredband2 just höjde priset med 10kr för mig denna månaden, utan förvarning utan såg det på räkningen.
Har kontaktat de och väntar på svar.

Grejen med fibernätet som jag har skrivit är att det är telia som äger det här där jag bor. Och det är de som tar ut så höga avgifter just här.

Så ni som sitter i storstäder och på ställen där telia inte äger fibernätet och de som äger det har billigare avgifter kan skratta er lyckliga.

Jag har egen erfarenhet av det inom familjen. Jag bor i en ort med ca 2000 hushåll och jag har dyrare abonnemang att välja på än vad min mamma och Mormor och morfar har som bor 2-3km bort (på landet) och de sitter på en annan som äger fibernätet där.

Just nu ligger priset på 100/100 på runt 500kr plus/minus någon tjuga beroende på operatör om jag byter nu...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Nu när denna tråden har kommit igång igen 😅 så kan jag skälv tillägga att Bredband2 just höjde priset med 10kr för mig denna månaden, utan förvarning utan såg det på räkningen.
Har kontaktat de och väntar på svar.

Grejen med fibernätet som jag har skrivit är att det är telia som äger det här där jag bor. Och det är de som tar ut så höga avgifter just här.

Så ni som sitter i storstäder och på ställen där telia inte äger fibernätet och de som äger det har billigare avgifter kan skratta er lyckliga.

Jag har egen erfarenhet av det inom familjen. Jag bor i en ort med ca 2000 hushåll och jag har dyrare abonnemang att välja på än vad min mamma och Mormor och morfar har som bor 2-3km bort (på landet) och de sitter på en annan som äger fibernätet där.

Just nu ligger priset på 100/100 på runt 500kr plus/minus någon tjuga beroende på operatör om jag byter nu...

100/100 här. 210kr till ISP och 190 till nätägare.
Edit nvm, uppgraderade ju till 250/250. Ger ca 225.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Sjukt trött på Bredband2, haft dom några år nu men dom spottar ut höjningar, efter senaste mailet för några dagar sedan ringde jag och sa upp det direkt.

Hade erbjudande via mitt stadsnät om Bahnhof 500/500 för bra pris i 6 månader så jag högg det istället, blir billigare än mitt 250/100 från Bredband2 utslaget på 12 månader.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Halebop har fiber 100/100 för 295kr månaden eller 250/250 för 345kr och de 3 första månaderna gratis.

Samt extra rabatt om du har mobilabb mm där .
https://www.halebop.se/bredband

Jag har 250/250 via de och fungerar kanon, de går väl under Telias nät.

Ligger på nästan 300/300 när jag kör test.

Har du öppen fiber kan du välja vad som.

Mvh

Lyckos 👍😫
Halebop kan inte leverera där jag bor när jag kollade just. 😞

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

100/100 här. 210kr till ISP och 190 till nätägare.
Edit nvm, uppgraderade ju till 250/250. Ger ca 225.

Så du betalar så som man betalar el:en ?
En räkning till ägaren av nätet (nätavgift, i mitt fall Eon) och en till el bolaget (i mitt fall Falkenbergs energi) om jag förstått rätt?

Så fungerar inte fibern här i alla fall. Allt är ihop bakat till en räkning. Jag betalar leverantören (bredband2 fortfarande biligaste än) den betalar sedan ägaren av nätet (telia, som är den som höjer priserna).

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Så du betalar så som man betalar el:en ?
En räkning till ägaren av nätet (nätavgift, i mitt fall Eon) och en till el bolaget (i mitt fall Falkenbergs energi) om jag förstått rätt?

Så fungerar inte fibern här i alla fall. Allt är ihop bakat till en räkning. Jag betalar leverantören (bredband2 fortfarande biligaste än) den betalar sedan ägaren av nätet (telia, som är den som höjer priserna).

Det stämmer. Vi har separat faktura till vårt elbolag som även är KO. Vissa KO väljer att separera fakturorna för att det ska vara tydligt vad man betalar för och andra bakar in det och fakturerar leverantören istället. Det blir ju i slutändan samma sak med skillnad att det är två fakturor istället för en.
Vår avgift har gått från 150-175-190kr på senaste 3 åren nu dock. Däremot är ju då kostnaden från ISP densamma.
I ditt fall så ökas avgiften mot Bredband2 som då slänger den ökade kostnaden på kunden. Då blir det bredband2 som ser illa ut och inte stadsnätet. MED reservation för att vissa ISP höjer ändå för att öka vinstmarginalen med jämna mellanrum.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Halebop har fiber 100/100 för 295kr månaden eller 250/250 för 345kr och de 3 första månaderna gratis.

Samt extra rabatt om du har mobilabb mm där .
https://www.halebop.se/bredband

Jag har 250/250 via de och fungerar kanon, de går väl under Telias nät.

Ligger på nästan 300/300 när jag kör test.

Har du öppen fiber kan du välja vad som.

Mvh

Det står precis som du säger på Halebop att 100/100 kostar 295 kr men när jag skriver in min adress blir det 379 kr. Jag har också öppet nätverk så kan välja operatör. Chattar med halebop nu och det går inte göra nått åt priset. Jag har bredband2 250/250 och dom höjer till 439 kr månaden. Är så jävla sjukt att där jag bodde förut i en liten håla ute på landsbygden där kostade fiber 100/100 hos bredband2 endast 139 kr så man blir lätt frustrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Japp. Enda anledningen till att jag inte hoppar leverantörer lite då o då är att jag har jobbat på min ISP. Har därmed aldrig prisökningar då jag skrev in det på min kundbild innan jag slutade. Jag ringer in och hänvisar till den posten och får lägsta möjliga pris.

Annars rekommenderar jag alltid byte efter kampanjperioderna. Tex så brukar man bara få ha en kampanj per år så bara hoppa runt på 2-4 olika bolag och cykla de olika kampanjerna.

Trist, men känns som att det är så här överlag, oavsett vilken tjänst det handlar om, för få företag som kan mäkta emot stora jättarna och då är priserna höga helt enkelt

Permalänk
Medlem

Åtkomst till internet borde ske via skatten, även åtkomsten till mobilnätet och alla tv-kanaler. Det är en klassfråga vem som har råd med vad idag. Enkelt att betala en bit över 2000- för både bredband och mobil och tv-paket idag. På det betalar alla skattebetalare redan för public service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Åtkomst till internet borde ske via skatten, även åtkomsten till mobilnätet och alla tv-kanaler. Det är en klassfråga vem som har råd med vad idag. Enkelt att betala en bit över 2000- för både bredband och mobil och tv-paket idag. På det betalar alla skattebetalare redan för public service.

I så fall borde ju även boende, mat, el, vatten ingå genom skatten, det är ju minst lika livsnödvändigt som tillgång till internetanslutning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator