Tolkning av inköpsdatum

Permalänk
Medlem

Tolkning av inköpsdatum

Läste om en cashback på Elgiganten och där står det att villkor är inköpsdatum perioden 22/1 - 25/2. Fick en vara levererad den 22/1 som åtnjuter denna cashback. Fakturadatum och kvittodatum är märkta med den 22/1. Men, varan är beställd tidigare.
Kan man tolka faktura- och kvittodatum som inköpsdatum? Garantin löper också från detta datum.

Permalänk
Medlem

Det är min tro att man behöver gå på faktura- och kvittodatum som inköpsdatum.
Frakt och andra faktorer kan skilja sig och ger inte lika tydlig spårbarhet som datumet på kvittot.

Permalänk
Medlem

Är det LG:s kampanj du tänker på? De skriver i villkoren: "Säkerställ att inköpskvittot innehåller återförsäljarens namn, modellnumret, priset på den kvalificerande produkten och inköpsdatumet". Det tolkar jag som att det endast är datumet på kvittot som spelar roll.

Permalänk
Medlem

Vid cashback är det brukligt att de vill ha in kopia på kvittot och ditt kvitto har ett datum inom perioden. Kör på och skicka in en fodran på cashback.

Permalänk
Medlem

Tack för input, och det är LG:s kampanj som jag åsyftar. Ska nästa vecka aktivera min cashback så får vi se var det landar.

Permalänk
Medlem

Update: 9000.- i CashBack landade på mitt konto nu i veckan så mitt köp av LG C3 Evo 77" på mellandagsrean blev ett fyndköp!