[Löst] Vilken 240 mm AIO till Lian Li A4-H2O?

Permalänk
Medlem

[Löst] Vilken 240 mm AIO till Lian Li A4-H2O?

Ska köpa ny dator och söker lite feedback när det gäller val av AIO. Hade helst köpt EK Basic 240 då den har bra omdömen, ingen RGB och passar i chassit, men den säljs tyvärr inte längre.

Många AIO passar i chassit när det gäller själva radiatorn och fläkten, men inte när det gäller pumphuset som ofta överstiger 55 mm som är den maximala höjd som chassit klarar.

Låt ljudnivå och ingen RGB är prioritet, och helst med ett pris under 2500 kr.

Komponenterna som jag kommer köpa.

Edit: Har beställt EK Nucleus AIO CR240 Dark. Den passar in om man tar bort det magnetiska höljet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix88:

Ska köpa ny dator och söker lite feedback när det gäller val av AIO. Hade helst köpt EK Basic 240 då den har bra omdömen, ingen RGB och passar i chassit, men den säljs tyvärr inte längre.

Många AIO passar i chassit när det gäller själva radiatorn och fläkten, men inte när det gäller pumphuset som ofta överstiger 55 mm som är den maximala höjd som chassit klarar.

Låt ljudnivå och ingen RGB är prioritet, och helst med ett pris under 2500 kr.

Komponenterna som jag kommer köpa.
https://komponentkoll.se/bild/tDvAI.png

Edit: Har beställt EK Nucleus AIO CR240 Dark. Den passar in om man tar bort det magnetiska höljet.

Jag gillar pristaket på 2500kr när allt annat går för 42k.

Vissa delar lite udda val imo.

Vrf den psu t.ex? Jätteflashy

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Hej! Jag beställde en EK Basic 240 av inet, men den gick sönder ganska snabbt - så jag fick en Phanteks Glacier One 240 D30 (tjockare fläktar, men jag bytte ut dom till Noctuas gråa med vanlig tjocklek). Slangen är väldigt böjlig som tur är eftersom den är liiite för lång enligt mig men det fungerar. Hade den varit styvare hade det varit tufft.

Kör med ett ASUS ROG Strix B660-I + ASUS ROG Loki 750W SFX-L.