Permalänk

Döende MSI mag274qrf-qd

Tänkte reklamera skärmen, köpt januari 22. Undrar om fler har hört eller stött på felet med att panelen blivit mörk?
Har läst på nätet att andras dör efter samma tid, två till tre år. Olyckligtvis efter garantitiden...

Permalänk
Medlem

Har haft min sen februari 2022 och det enda problem jag stött på är VRR brightness flicker. Det händer under extremt specifika situationer där något verkar hamna i en specifik Hz range som skärmen inte gillar alls, tror enda gången jag kunnat replikera problemet är embedded youtube videos när jag rör musen över specifika UI element som volym slidern.

Värt att nämna att jag använder bara skärmen i ett mörkt rum på 0% brightness i sRGB mode så kan inte säga något om min top-end brightness har sjunkit eller något sånt. Har definitivt inte förlorat nå brightness med den satt i botten iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

https://forum-en.msi.com/index.php?threads/half-my-monitor-ju...

Massa som har samma problem och sista inlägget i tråden är från igår t.om.