Konstanta problem med utloggning från store, xbox-appen....

Permalänk

Konstanta problem med utloggning från store, xbox-appen....

Hej. Vet inte vad som händer, men jag får konstant info om att jag jag ska logga in i store. "Vill du logga in i store" är frågan. Hade tidigare typ samma problem i xbox appen, även om det var ett tag sedan. Någon sade att dennes problem fixades om han slog på att win 11 och andra enheter (har inga) skulle synkcas. En inställning på kontosidan på nätet. Vette tusan om det måste vara på?`
Känns som att någon loggar ut mig då och då, men fattar inte vad det kan vara - eller om det ens är så. har Inga andra win-enheter, och min xbox använder jag så sällan att jag tog bort den från kontosidan.

Vad annars kan det vara?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Kan va så att det läckt nån lista med användarkonton och hackerbotsen sitter och testar lösenord i hopp om att hitta rätt och kontot går i säkerhetsläge och slänger ut alla användare så att alla inloggade enheter ska behöva verifiera sig igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kan va så att det läckt nån lista med användarkonton och hackerbotsen sitter och testar lösenord i hopp om att hitta rätt och kontot går i säkerhetsläge och slänger ut alla användare så att alla inloggade enheter ska behöva verifiera sig igen.

Har tänkt denna tanke. Finns det något sätt att komma runt, så man slipper hålla på och logga in var och varannan dag?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Har du testat att byta ut lösenordet till ditt Microsoft-konto till något mer starkare? Lösenordsfraser är vanligt nu för tiden och enkla att komma ihåg. Säkra även ditt konto med tvåstegsverifiering (2FA/TFA/TOTP) om du inte har det aktiverat.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Har du testat att byta ut lösenordet till ditt Microsoft-konto till något mer starkare? Lösenordsfraser är vanligt nu för tiden och enkla att komma ihåg. Säkra även ditt konto med tvåstegsverifiering (2FA/TFA/TOTP) om du inte har det aktiverat.

Ja, det var inte så längesedan jag gjorde detta (ungefär då alla problem började). Kör tvåstegs med, så mitt konto borde vara safe. Men de kan ändå göra försök eller (men då borde jag väl få en massa till min mail eller sms om detta?)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ja, det var inte så längesedan jag gjorde detta (ungefär då alla problem började). Kör tvåstegs med, så mitt konto borde vara safe. Men de kan ändå göra försök eller (men då borde jag väl få en massa till min mail eller sms om detta?)

Bra. Tänk bara på att tvåstegsverifiering inte är felfritt, så ha ett starkt lösenord för ditt konto ändå.

Har du testat det här? https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/xbox-live-...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.