Uppdatering till MSI Claw ökar prestandan med upp till 150 procent

Permalänk
Melding Plague

Uppdatering till MSI Claw ökar prestandan med upp till 150 procent

En ny BIOS-uppdatering samt grafikdrivrutin ger mer vind under vingarna till bolagets handhållna spelmaskin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att även Meteor Lake-baserade bärbara datorer kan ta del av uppsvinget i grafikdrivrutinen?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

7 Days to Die är riktigt roligt spel, rekommenderas. Alpha 22 kommer snart med grafiska uppgraderingar och animeringar

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Gamers Nexus nämde i sin recension att man behöver en docka och strömadapter på 100W för att kunna uppdatera BIOS på MSI Claw, är det fortsatt så?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Inte det minsta förvånad, speltesterna från Claw var ju väldigt inkonsekventa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

7 Days to Die är riktigt roligt spel, rekommenderas. Alpha 22 kommer snart med grafiska uppgraderingar och animeringar

Jag körde det för flera år sedan och hade väldigt kul. Var dock en massa kinesiska hackare som höll på och glitchade på min server.

När släpps det skarpt egentligen?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag körde det för flera år sedan och hade väldigt kul. Var dock en massa kinesiska hackare som höll på och glitchade på min server.

När släpps det skarpt egentligen?

Läste att efter 22an ska det inte vara i alpha längre. Så, 22.1B?

https://community.7daystodie.com/topic/35064-version-10-alpha...

Här kan du följa nyheterna ang spelet.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

7 Days to Die är riktigt roligt spel, rekommenderas. Alpha 22 kommer snart med grafiska uppgraderingar och animeringar

Förlåt för off-topic, men det borde vara förbjudet att fortfarande kalla spelet "alpha" (22) när spelet har funnits till försäljning nästan lika länge som Skyrim. 7 Days to Die släpptes genom Early Access 2013.

(jag har lagt många timmar på spelet, men det är nästan 10 år sedan)

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Förlåt för off-topic, men det borde vara förbjudet att fortfarande kalla spelet "alpha" (22) när spelet har funnits till försäljning nästan lika länge som Skyrim. 7 Days to Die släpptes genom Early Access 2013.

(jag har lagt många timmar på spelet, men det är nästan 10 år sedan)

Ja jo, men fy faaaan om 7d2d skulle varit som Skyrim.. ladda 2min varje gång man går in i ett hus, bil.. förvaringslådan, haha.

Tanke på deras framsteg i 7d2d så kan jag ialf förlåta utvecklarna inom funpimps.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Ja jo, men fy faaaan om 7d2d skulle varit som Skyrim.. ladda 2min varje gång man går in i ett hus, bil.. förvaringslådan, haha.

Tanke på deras framsteg i 7d2d så kan jag ialf förlåta utvecklarna inom funpimps.

Ja, det är ju nackdelen med Early Access. Jag har spenderat så många timmar i spelet för kanske 9 år sedan och kommer ju aldrig spela det igen. Det spelar ingen roll hur mycket dom lägger till för det finns alltid nya spel att spela - som inte är alpha eller beta. Men så är det ju med alla Early Access-spel, skillnaden är att många tar något år eller tre på sig, medan 7D2D fortfarande är alpha och är inne på sitt 11:e år.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

"Upp till 150%" är en helt meningslös siffra, så Sweclockers borde kunna göra en bättre rubrik utan clickbait.

Permalänk
Snusfri

En MSI Claw med skärm i storlek med Lenovo Go vore mys.
Dessa dvärgskärmar på ~7" är totalt oanvändbara imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm.. Duktiga tekniker hos MSI.
Hoppas dom kan jobba kvar och göra fler storverk

Permalänk
Sötast

Hade inte claw rätt trist batteritid redan?
Hur funkar optimeringen, högre prestanda och lägre strömförbrukning? Eller är den nu permanent ansluten till kabel?

Permalänk
Medlem

Frågan är om de har fått ordning på Frame times problemet från GN testerna.

Om inte spelar det ingen roll hur många FPS det ökas med.

Sedan måsta jag säga att Intels inbyggda grafik må vara otroligt bra för Media encoding, men till spel ligger de helt i lä bakom AMD ach Apples motsvarande kretsar.

Vem hade trott detta 2016 haha

Visa signatur

En Planka med Ryzen 5950X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!