Söker tips på övervakningskamera för kattunge

Permalänk
Medlem

Söker tips på övervakningskamera för kattunge

Vi har nyligen fått hem en liten luddboll vid namn Zelda som ska förgylla vårt liv.

Däremot skulle det vara roligt att ha lite koll på henne medan vi är borta på jobbet för att se att hon har det bra.
Därför är jag intresserad av någon slags övervakningskamera med bra stabilt wifi och helst inbyggt batteri så man kan ha den undangömd i ett hörn.

Eftersom den kommer vara i ett sovrum så är det ett stort plus om den har en fysisk knapp så man kan stänga av kameran medan man är hemma alternativt att kunna ställa in den att den helt enkelt inte filmar medan man själv är hemma. En fördel är också om det eventuellt finns möjlighet att kunna spara en inspelning till sin Synology-NAS men absolut inget måste.

Kom gärna med tips.

Har tittat på bland annat Reolinks produkter men är osäker när det kommer till säkerheten på dem:
https://www.inet.se/produkt/5480125/reolink-e330-inomhuskamer...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Vi har nyligen fått hem en liten luddboll vid namn Zelda som ska förgylla vårt liv.
<Uppladdad bildlänk>
Däremot skulle det vara roligt att ha lite koll på henne medan vi är borta på jobbet för att se att hon har det bra.
Därför är jag intresserad av någon slags övervakningskamera med bra stabilt wifi och helst inbyggt batteri så man kan ha den undangömd i ett hörn.

Eftersom den kommer vara i ett sovrum så är det ett stort plus om den har en fysisk knapp så man kan stänga av kameran medan man är hemma alternativt att kunna ställa in den att den helt enkelt inte filmar medan man själv är hemma. En fördel är också om det eventuellt finns möjlighet att kunna spara en inspelning till sin Synology-NAS men absolut inget måste.

Kom gärna med tips.

Har tittat på bland annat Reolinks produkter men är osäker när det kommer till säkerheten på dem:
https://www.inet.se/produkt/5480125/reolink-e330-inomhuskamer...

imou ranger 2, du kan köra dom helt lokalt om man vill, dessa ägs av dahua som är typ världens andra största tillverkare av kameror. ranger två kan du ställa så den automatiskt kör in linsen i själva kamerahuset och stänger ner när du kommer hem, den har både wifi och rj45 anslutning. den går montera på en bänk, i tak eller på vägg, den har ptz så du kan styra hur och var den ska filma. kameran har plats för minneskort. tyvärr har den inte batteri utan drivs av usb.

Edit: ska ka nämna att den finns i olika versioner med olika mp och upplösning, samt att den har mic och högtalare för tvåvägs kommunikation, samt larmsignal. den har även auto trackning.(kan ställas att följa målet automatiskt)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

imou ranger 2, du kan köra dom helt lokalt om man vill, dessa ägs av dahua som är typ värdens andra största tillverkare av kameror. ranger två kan du ställa så den automatiskt kör in linsen i själva kamerahuset och stänger ner när du kommer hem, den har både wifi och rj45 anslutning. den går montera på en bänk, i tak eller på vägg, den har ptz så du kan styra hur och var den ska filma. kameran har plats för minneskort. tyvärr har den inte batteri utan drivs av usb.

Låter som ett strålande alternativ! När jag kollar videor så verkar den kräva app med registrering. Kan man skita i den biten och direkt ansluta till dess IP-adress istället?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Du kan köra Surveillance station på din Nas och använda den som en NVR

https://www.synology.com/en-global/surveillance

Jag körde med 2 D-link DCS-8627LH från Kjell när de var på Rea!

Om du har appen på din telefon så kan den se när du är inne på nätet och börja spela in när du är borta.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Du kan köra Surveillance station på din Nas och använda den som en NVR

https://www.synology.com/en-global/surveillance

Jag körde med 2 D-link DCS-8627LH från Kjell när de var på Rea!

Om du har appen på din telefon så kan den se när du är inne på nätet och börja spela in när du är borta.

Verkar som att tillverkaren inte skött sig gällande vart bilder och video tar vägen:

Har de ändrat sig sedan ett år tillbaka eller är det lika illa fortfarande?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Verkar som att tillverkaren inte skött sig gällande vart bilder och video tar vägen:
https://www.youtube.com/watch?v=2ssMQtKAMyA

Har de ändrat sig sedan ett år tillbaka eller är det lika illa fortfarande?

Vill du chansa? Företaget har ju inte bara gjort fel, dom har ju aktivt ljugit också. Jag hade inte använt deras enheter, men bara du kan bestämma hur du vill göra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vill du chansa? Företaget har ju inte bara gjort fel, dom har ju aktivt ljugit också. Jag hade inte använt deras enheter, men bara du kan bestämma hur du vill göra.

Nej. Det vill jag verkligen inte.
Kanske får leta vidare...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej. Det vill jag verkligen inte.
Kanske får leta vidare...

Duger inte Imou Ranger 2 som @aragon tipsade om?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Duger inte Imou Ranger 2 som @aragon tipsade om?

Ojdå. Blandade visst ihop Imour med Eufy. Okej. Då kändes det genast bättre.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ojdå. Blandade visst ihop Imour med Eufy. Okej. Då kändes det genast bättre.

Skönt! Jag blev faktiskt lite sugen på just en sån modell som @aragon tipsade om så jag kanske införskaffar en själv. Den var ju billig också!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Skönt! Jag blev faktiskt lite sugen på just en sån modell som @aragon tipsade om så jag kanske införskaffar en själv. Den var ju billig också!

Jag med. Är glad att det var fel kamera jag läste på om. Den här verkar inte ha några särskilda brister vad jag kan se.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Verkar som att tillverkaren inte skött sig gällande vart bilder och video tar vägen:
https://www.youtube.com/watch?v=2ssMQtKAMyA

Har de ändrat sig sedan ett år tillbaka eller är det lika illa fortfarande?

Nej jag pratade ju om Synology och deras Surveillance station.
Spelar ingen roll vilken kamera du köper om du kopplar den till din Nas.
Ingen data kommer skickas nån annanstans än just bara Nasen.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Nej jag pratade ju om Synology och deras Surveillance station.
Spelar ingen roll vilken kamera du köper om du kopplar den till din Nas.
Ingen data kommer skickas nån annanstans än just bara Nasen.

Såklart. Ursäkta missförståndet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Låter som ett strålande alternativ! När jag kollar videor så verkar den kräva app med registrering. Kan man skita i den biten och direkt ansluta till dess IP-adress istället?

japp, men det är smidigare att ställa in dom i en app, du kan även använda dahuas app för att sköta den om det känns bättre.
jag kör mina hemma genom en nvr där nvr går till dahua appen, men i stugan kör jag dom genom imou appen , dom på klubben kör jag genom dahua appen som lösa kameror. det beror lite på vad man gillar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Tp link har en del bra inomhuskameror som inte kostar multum. Vi har en tapo C200 som funkar hur bra som helst för att hålla koll på hundar och katter när vi inte är hemma.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

En röst till på Tapo C200. Har ett tiotal installerade i och runt lägenhet och hus i olika städer. Strömmar till NAS över VPN. Billigt. Lokal backup till kort. Enkelt att få igång. Svårt att hitta något att ogilla.