Permalänk
Medlem

FSB133 på Fujitsju-Siemens D1194??

Någon som vet om detta kort klarar att köra med en FSB på 133 istället för dess vanliga 100?

En kompis skall skall sälja en burk med ett sådant MoBo billigt och jag tänkte nästan köpa den. Är ju socket423 på dom där rackarna (Rambus minnen oxå) så skall i så fall köpa en adapter så jag kan slänga in en modern prolle. Men då måste nog FSB vara 133x4 så man kan använda en prolle som kör i just 533?? Eller är jag helt fel ute?

Antar förresten att hindret i så fall ligger i att RAMbus minnena kanske inte gillar att stressas?

En sak till.. blir det stor prestandaskillnad om jag kör vidare på FSB 100x4 och köper en 2,4Ghz prolle som kör i 400 gentemot om jag gör som jag vill 133x4 och en 2,4Ghz prolle som kör i 533??

Hoppas det inte gör så mycket som 33% för hela systemets prestanda (antar att det inte är exakt så det funkar;).

Permalänk
Medlem

Nej, det kortet stödjer inte 133mhz FSB.

Btw, länk till manualen: http://www3.fujitsu-siemens.com/services/homepc/board/fsc/d11...

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk
Medlem

Ok, då blir det till att köpa prollar som går i 400Mhz.. verkar som de är på väg ut från marknaden? I så fall borde man kanske köpa en nu snabbt innan det är för sent?