strul med settlers 3 under winxp

Permalänk
Medlem

strul med settlers 3 under winxp

Yepp yepp.. skulle sätta mig med detta eminenta kultlir.. och lyckades spela mig fram till bana 4. men där börjar spelet krascha och ha sig så det står härliga till.. Åhåjaja tänker jag förstås, då passar vi på att uppdatera fanskapet.. sagt och gjort det gör jag med.. men då vägrar spelet starta istället.. snackar något om virus eller felaktiga system analyzers eller vad tusan det nu var.. riktigt irriterande är det iaf. .
tänkte fråga om någon har en idée på hur man ska komma runt detta problem så jag kan spela vidare

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Från http://www.settlers3.com/faq/faq3.htm#3-009-0
Can I play Settlers 3 with Windows XP?

The game “The Settlers III” was not developed for Windows XP and was not tested for it. To play “The Settlers III” under your Windows Full Version, you only need to install a secondary Bootpartition with Windows 98

Men tycker att jag skulle ha fått igång det men kommer inte ihåg hur.

Edit: hittade detta nu.

Play S3 on WinXP NOW - Jetzt S3 auf WinXP spielen!

You can now play Settlers 3 on a Windows XP installation, thanks to a revised version published by Bluebyte on April 29, 2002. Here the steps:

1) install S3 original, MCD and Add-On.
2) DOWNLOAD s3old160.exe and place in C:\Bluebyte\Settlers3 directory and execute the patch. You only need to do step 2 on a fresh installation. On an existing installation already patched with 1.60 just execute step 3.
3) DOWNLOAD s3exe.zip , unzip it and copy it to your C:\Bluebyte\Settlers3\ directory (overwrite the old s3.exe)

That should be it, and happy playing on XP.

ftp://64.246.23.123/s3updates/s3old160.exe
ftp://64.246.23.123/s3updates/S3_XP_aldi.zip

Permalänk
Medlem

faqen hade jag självklart redan läst Och länkarna dina är döda

edit: de hade bara bytt namn på filen tack för hjälpen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end