Akta er för Mycom och Powercolor!

Permalänk
Medlem

Akta er för Mycom och Powercolor!

Nu säljer Mycom 9800Pro 128bit, se till så ni inte köper det av misstag.
http://www.mycom.se/produkt/powercolor_radeon_9800_pro_128mb_ddr_37374.html

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Vad är det för fel på kortet då?

Permalänk
Avstängd

Varning för skitsnack?

Har powercolor kort och dom går att överklocka bätre än dyrare skit... men varning för 128bit... inte powercolor. tror den heter 98SE inte 9800PRO

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Varning för skitsnack?

Har powercolor kort och dom går att överklocka bätre än dyrare skit... men varning för 128bit... inte powercolor. tror den heter 98SE inte 9800PRO

Nej, det heter 9800Pro (tyvärr) det också. Men det är väldigt mycket slöare än ett fullpresterande 256-bitarskort. Men, de har skyltat om det och då ser jag inget fel i det.

Förövrigt skulle väl inte 9800Pro 128bit säljas i Sverige eller var det bara en specifik tillverkare?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Akta er för mycom överhuvud taget/skit affär fått två trasiga diskar från dom samt haft problem med dvd roms å brännare webhallen e trevligare å bättre

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

divine,

är det mycoms fel att du fått defekta produkter? är det det? va?

testar mycom diskarna innan de skickar dem till dig tror du? tror du någon annan återförsäljare gör det?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Hehe... jag tror alla leverantörer har nån liten kille som toktestar allt innan det skickas ut. Hårddiskar fyller han med porr helt och hållet innan han testar och sen lågformaterar den.

Hört från lagret:

-OK Pelle! Nu har pallen med S-ATA-diskar kommit. Det är bara 500 tycken. Kan du testa dem nu, jag har läst på forum att det ändå inte är någon som blir arg om de får vänta nån dag till på sin order.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

nämen att dom behåller disken i 2 veckor innan dom ger divine en ny trasig e dåligt... sen att dom säljer såna skitgrafikkort e oxå fult

Visa signatur

amd xp 2400+ på ett asus a7v8x-x
512mb 333mhz, ati radeon x850xt,antec 400w nätagg,

Permalänk
Medlem

Vad är problemet?

1: Det STÅR att det är 128 bitars buss på grafikkortet, det försöker inte gömma det.

2: Kan det vara så att de var tvugna att testa divines hårddisk innan de kunde ge honom en ny?

3: Om allt divine köper från Mycom kanske det inte bara är Mycom det är fel på. Fundera på den du.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Nej, det heter 9800Pro (tyvärr) det också. Men det är väldigt mycket slöare än ett fullpresterande 256-bitarskort. Men, de har skyltat om det och då ser jag inget fel i det.

Förövrigt skulle väl inte 9800Pro 128bit säljas i Sverige eller var det bara en specifik tillverkare?

Enligt tillverkaren heter den 9800 Platinum Edition... men i manualen heter den 98SE

Typ PE har 8 pipelines som pro men bara 128bit, medans SE har 4 pipelines men 256bit och dom två ska prestera lika bra

Men som sakt så skriver dom att det är 128bit dock fel med "PRO" till skilnad från Sapphire

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
divine,

är det mycoms fel att du fått defekta produkter? är det det? va?

testar mycom diskarna innan de skickar dem till dig tror du? tror du någon annan återförsäljare gör det?

det kan du ge dig fan på!

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxer
nämen att dom behåller disken i 2 veckor innan dom ger divine en ny trasig e dåligt...

För hans hårddisk är säkert den enda servicen denna butik - som ligger mitt i Stockholm City, fem minuters gångväg från Stockholms Central, med ett enormt kundspring - så måste det givetvis vara?

Webbhallen håller på service länge också, enda gångerna de inte gör det är när de inte orkar tjafsa med kunden och bara byter direkt utan att ens engagera sig i problemet.

Mycom funkar bra. De har bra service och bra support på grejerna, men de kanske inte är de mest prisvärda som finns, nej.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Divine; vad var det svarade på?

Att någon återförsäljare testar enstaka produkter innan de levererar? Skulle inte tro det.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

nej men om nu western digitals har fabriks fel e det dom som ska få skit!/men ärligt fan tänk dig själv två gånger på raken först när den var splitter ny å nu en ny efter 1½ månads användning/ så mycom är ingen butik "jag " kommer handla hos mer/ så ere bara men alla har olika åsikter som tilex: Cln som verkar älska mycom vilket e helt ok

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om det är MYCOMs fel att du fått två diskar som gått sönder. Återigen det jag var inne på, butikerna hinner väl inte testa innan de säljer till dig.

Ta upp det med Western istället tycker jag. Det är ju dom som tillverkat högteknologi till lägsta möjliga pris bara för att du som priskänslig kund ska kunna ha råd att köpa det. Tro fasen att de inte har råd att ha en kvalitetstestning i klass med biltillverkningen eller dylikt. Det du köper är bulkvara till lägsta möjliga kostnad. Då får du också var du betalar för. Det kan inte vara 100% felfritt hela tiden.

Du har haft otur. Eller så har du varit klantig vid montering och handhavande. Det är ju faktiskt också en möjlig orsak till att dina saker går sönder.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

klantig är jag inte otur möjligen men nu funkar skiten, så sak väl inte klaga allt för mycket/tycker abra det e skumt som fan

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Dumt ja.

Men att klaga på Mycom är alltså fel, eller hur?

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

Hmm Ge faan i Mycom.

Jag har handlat med Mycom i ett år nu o jag har inget att klaga på. Handlat grejer där för ca:30.000 visst det har hänt att en å en annan grej pajar men Mycom har ordnat så att jag får nya grejer.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
det kan du ge dig fan på!

Det kan jag lova dig till 100% procent att ingen affär testar diskarna innan dom säljs!Du är helt och hållet ute och cyklar!

Mycom är minst lika bra som alla andra affärer!!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd

Mina HDD:n har varit vacumförpakade så hur i helvete kan buktiken ställas ansvarig ifall dom går sönder eller varit sönder när jag fått dom?

Säkert att du inte förväxlat en Barbi docka och en HDD?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.