Permalänk

Server på sin egen dator

Jag har grova problem. När jag försöker gå in på min php-sida i browsern så hittar den inte sidan. Har även testat att göra den till en dynamatisk ip (mindwalker.mine.nu), men det fungerar inte det heller. Jag har installerat apache, php och mySQL. Det fungerar när man skirver in 127.0.0.1 och localhost.

Jag har en router och har öppnat port 80, men det hjälper inte.

Har du andra förslag på vad jag kan göra blir jag glad!

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Jag kommer åt sidan från min dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Jag kommer åt sidan från min dator.

Säger du det? Hur kan detta vara möjligt? :/

Permalänk
Medlem

jag kommer åt den oxå!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Jag me...

Visa signatur

Intel4Ever

Permalänk

hehe.. ok, då fungerar det nog. Det fungerar nog inte från min egen dator då min sida ligger på min dator. :]

Men någon kanske vet hur man ser sin egen sida som ligger på min dator? Vore bra om man kunde det.

Permalänk
Medlem

Genom att gå in på localhost, precis som du har gjort.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det har att göra med en begränsning hos din ISP eller router. Jag har hört talas om något liknande, och då berodde det på det. Har du testat att rensa cachen förresten? Det kan ju vara en gammal sida som ligger kvar och int e fungerar som den ska, eller nåt.
Fast jag förstår inte varför du inte bara kommer åt den med "localhost"? Du skrev ju att det fungerar?

Permalänk
Medlem

Har helt enkelt med din router att göra. Sitter man lokalt måste du gå till servern lokalt också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
Har helt enkelt med din router att göra. Sitter man lokalt måste du gå till servern lokalt också.

Funkar perfekt för mig att genom min externa ip komma åt servern på samma dator, genom en DI-604-router

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan också gå till min server via externa ip:t, OpenBSD router.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Bah, själv har man Netgear R614. Men det spelar inte mig ngn roll då localhost fungerar för mig och mindwalker.mine.nu för dom andra.