Permalänk
Medlem

Problem med mitt Chieftec Mesh.

Någon annan som har ett sådant chassi som kan berätta hur de har gjort kanske.

Man skall väl sätta dit IDE diskarna med strömkontakter och IDE uttag ut mot luckan väl? Nu har jag några diskar i och luckan får man trycka som fan på för att den skall stängas pga alla ström och IDE kablar som går dit...
Diskarna sitter alltså för långt ut så att säga för att få plats riktigt.
Skall det vara såhär eller är det bara jag som gjort nåt fel?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Nej jag har också det problemet, fast inte så extremt du beskriver det. Kan stänga min problemfritt när satakablarna är böjda.

Permalänk
Medlem

SATA är lite mindre än mina IDE. Jävligt dumt placerade, det är helt omöjligt att fylla facket med diskar såsom det är nu...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Bern, Du har ingen lust att posta lite bilder på chassit i sig? är jävligt sugen på ett mesh bigtower men har inte hittat på mycket fakta om det.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

går det inte å ha diskarna på anndra hållet med sladdarna inåt? det blir ju snyggare oxo?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

kolla hur jag gjort på mitt galleri..

Visa signatur

-Intel Core2duo E7500, 2x2GB corsair ddr2 800mhz, xfx geforce 9800gtx+, gigabyte matx, windows xp x64.

- Acer aspire one A150, 1gb ram, Vista ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
går det inte å ha diskarna på anndra hållet med sladdarna inåt? det blir ju snyggare oxo?

Fungerade inte för mig. Speciellt inte om man ska ja fläktar där.