Permalänk
Discokungen

Problem med min dator

Jag började få problem när jag satte in vattenkylningen. Då kom nVidia Boot Agent upp även om jag hade ett installerat OS. Installerade om och det fungerade bra tills jag bytte till ett Lian-Li PC-V1200. Då klöddade den på samma sätt som innan och jag installerade om men då kunde jag inte installera några spel alls (mycket konstigt...) så jag tänkte "a va fan, jag installerar om" så jag säkerhetskopierade det jag behövde och startade om datorn med XP Pro SP1 i. När den frågade om jag ville boota från skivan tryckte jag enter och den gick in i installationsprogrammet...

Men när programmet kollade datorns maskinvarukonfiguration så låste sig datorn (har aldrig varit med om något liknande). Tänkte att det kunde vara fel på någon hårddisk så jag startade datorn med någon av hårddiskarna inkopplade varje gång. Det fungerade inte...

Jag bytte moderkort och då kom jag ända tills man ska trycka om man vill reparera, installera eller avsluta. När jag väljer installera blir det blåskärm (!!!) så jag kan inte installera windows...

Min egna teori är att nätagget är helkasst men jag hoppas inte på det Har provat att byta: cd-enhet, moderkort och hårddiskar. Det enda som är kvar är nätagget och grafikkortet men det skulle väl vara konstigt om grafikkortet orsakar såna här problem?

Systemet:
DFI nF4 sli-dr
AMD 4000+
36GB Raptor
3*250GB Maxtor
X850XT
Silverstone Zeus 520W

Hjälp uppskattas!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

testat minnena?
kanske cpun?
eller kanske nätagget som du sa?
eller om den blir för varmt någonstans?
monterat vattenkylningen fel?
prova annan grafikkort?

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

minnet! min brorsa hade exakt samma fel, det var minnets fel då. det ena var defekt eller trasigt, sen att minnerna sitter på rätt plats, på de flesta nya om man kör 1 minne ska det oftast sitta i tredje porten och kör man 2 i första och tredje porten.

hade det varit processorn hade den inte startart så långt, hade det var nät agregattet hade den startart om i värsta fall men inte så troligt då den inte har någon belastning . skillnad om det blivit så när du körde doom3 i max upplösningar

Permalänk
Discokungen

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Trodde Corsair hade bättre kvalité. Kan ju iofs ha varit mitt fel att en sticka gick isönder... Men TACK! Blir till att införskaffa nya minnen och under tiden får jag antingen köra med 512MB låglatensminne eller 1024MB TwinMos-någonting. Tackar för hjälpen celander!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Fan har du inte kvar detta monster för?

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av LeoCarlsson:

Fan har du inte kvar detta monster för?

Hahaha! Ge dig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Hahaha! Ge dig.

Nevvur.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsatt nekrorevival deluxe utan diskussionsvärde.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro