Permalänk
Medlem

Upplåsning av Samsung Z500

Köpte en igår från Power, verkar nice!

Men vill låsa upp den......har alla instruktioner men hajar inte det där DB9-connector!?!?
Köper en sån i nån databutik, sen byglar jag 2 och 3 men sen då?

Nån som kan detta?
Eller nån i Sthml som kan låsa upp den o få en slant för besväret? Precode är för dyrt!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Du behöver ingen kabel eller något extra för att göra en DB9 connector. Det räcker om du kortsluter rätt pinnar bak på datorn direkt på COM porten.

Själva upplåsningen är ju sedan enkel... typ bara att köra igång ett program och välja land och sedan trycka på unlock.

Titta på den här sidan: http://pinouts.ru/data/Serial9_pinout.shtml

Kolla på bilden längst upp till vänster så ser du vilka du ska kortsluta. 2 och 3 om jag inte minns fel. Enklast är om du tar en sådan liten plastbygling(med metall inuti) som sitter bak på hårddiskar och moderkort bland annat.

Permalänk
Medlem

om du har din db9 connector klar,fortsätt följ intstruktionerna så fixar det sig;)har själv gjort det.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Gjorde allt o det stod success. Allt funkar bra!
Nu vill man ha bort allt med Felia!

Tack

Edit: nu har jag ett problem. Både tjejen's Z500 och min har samma problem, så fort vi sätter i våra Comviq sim-kort (står gsm på baksidan) så försvinner möjligheten att ringa eller bli ringd efter nån minut, dock så ser det ut som mottagning finnes, 3G lyser och ett R bredvid. Men har provat med ett Comviq kontantkort (guldfärgat sim-kort) så funkar det bra hela tiden, samma sak med ytterligare ett kontantkort (Vodafone).
Nån som har en susning?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Har du testat att avaktivera 3G när du sätter i ett GSM kort istället för att köra med automatiskt val av nät?

Permalänk
Medlem

Japp hittade inställningen sent inatt.....nytt Comviq sim-kort beställt med 3G. Hoppas den funkar bättre!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Hoppas att det är okej att jag lånar tråden lite ...
men kan man inte låsa upp samsungen på nåt jävla vänster så att man kan tabort alla bilderna som finns i mobilen när man köper den!? Eller är det något stort jag missat så får ni gärna skicka tråden ...

Visa signatur

Okay... okay...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallaz
Hoppas att det är okej att jag lånar tråden lite ...
men kan man inte låsa upp samsungen på nåt jävla vänster så att man kan tabort alla bilderna som finns i mobilen när man köper den!? Eller är det något stort jag missat så får ni gärna skicka tråden ...

man kan unbranda en telefon så den tar bort t ex all teliareklam osv..kostar säkert 300 kr på de flesta ställena..

Permalänk
Medlem

Vad kostar en DB9 connector?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiken
Vad kostar en DB9 connector?

Du behöver inte köpa nått.....du byglar 2 och 3 på com-porten, sen i med kabeln och sen lite drivisar/program, sen ta bort op-låsningen! Jätte enkelt!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

Vad är det för program som man skall använda för unlocka telefonen?
Tror det är ända sättet som jag kan får bort "phone frezze" utan att lämna in det till telia eller?

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD