Kan man bete sig såhär? (BBB)
Nu är jag förbannad!!
Här kommer en ganska lång historia om hur mycket jag hatar BBB just nu.
Så fort jag hörde att BBB skulle bygga ut min telestation så la jag in en intresseanmälan, de skulle då kontakta mig sa de när den skulle byggas ut, det gjorde de ALDRIG!
Sen så fort det gick att beställa så gjorde jag det, den 24/4-05 var detta. Då får man en leveransstatus sida att kolla hur det går på där det står att de kommer kontakta mig via brev inom 2 veckor. Detta gjorde de inte då kontaktade jag dem istället. svaret jag fick då var:
"Vi får beklaga den informationen du har fått från oss tidigare. Vad jag kan
se så har det blivit ett fel i vårt system om att station är full. Den har
inte hunnits byggas ut ännu utan den kommer att byggas ut i slutet av denna
månad. Då kommer vi att försöka koppla in ditt bredband om du fortfarande
är intresserad av tjänsten?"
De sa först att den var full men det stämde ju inte då den inte var utbyggd än... Jag svarade ju givetvis att jag fortfarande var intresserad då sa de:
"Vi kommer nu att försöka koppla in ditt bredband så fort som vi har byggt
ut den telestationen du sitter kopplad till."
Efter ett gäng veckor till så kantaktade JAG de igen då säger de:
"Efter att stationen blev klar i slutet av maj så är det ny leveranstid på
3-5 veckor. Jag kan därför bara be dig avvakta inkopplingen."
Jaha tänker jag då får jag väl vänta ännu mer, nu väntar jag ett tag till innan jag kontaktar dem, då säger de:
"Förstår att du börjar bli frustrerad. Jag kan dock inte se någon som helst
ny info i ärendet. Jag har dock lagt iväg en felanmälan. Förhoppningsvis
har vi ett bättre svar till dig inom ett par veckor."
Efter lite över 2 veckor så kontaktar JAG de igen, vad säger de då tror NI!?!
"För närvarande är telestation fullbokad. Men det sker kontinuerligt
utbyggnad och de kunder som ligger bokade kopplas in så snart plats finns
ledig."
Jag tänker VA!!!
Igår skickade jag ett mail till dem och frågade om de skämtade med mig, jag hoppades ju på att det blivit nån miss igen.
istället för att svara så har de nu för 30min sedan ändrat min leveransstatus till att:
Vi beklagar att vi inte kan leverera till dig. Detta innebär att din beställning har avslutats och att du inte längre är kund hos Bredbandsbolaget."
Tack så ***** mycket!
Första gången sedan den 24/4-05 de ändrar sidan så säger de upp mitt abbonemnag som jag inte fått än!
Är detta rätt? Är detta normalt?
Jag kan inte tänka mig att någon var snabbare med sin intresseanmälan än mig, inte många var nog snabbare med beställning heller då jag beställde mer än en månad innan stationen blev utbyggd. Och ändå på något väldigt mysko sätt så är stationen full!
Nog sagt, jag är riktigt förbannad för första gången på länge!
//En väldigt förbannad Bern
Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower