trasigt grafikkort? (x800 xl)

Permalänk
Medlem

trasigt grafikkort? (x800 xl)

hej! min polare har köpt ett nytt grafikkort, ett gigabyte x800xl AGP 256mb silentpipe. efter han typ har spelat ett spel i 10 minuter så blir grafiken helt knäpp, massa röda och gröna fyrkanter, och det blir bara värre och värre ju längre man spelar.
Det påverkar även windows efter man gått ur spelet. All grafik flyter i hop till en massa färger. typ. om man då ignorerar detta, utan att stänga av datorn, så stängs den av av sig själv.
Han har även provat flera olika uppdateringar o drivrutiner mm. tänkte först att grafikkortet blir överhettat, men det ligger typ på 70-80 grader efter man spelat i 10 min.

så vad tror ni är felet?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Sitter kortet verkligen på plats, öppna och tryck till lite.
Kan ju vara så att den inte riktigt har satt sig fast i porten.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Det var min polare som skrev det 1a inlägget och han säger att det satt fast ordentligt.
Jag har sett andra som fått grafikfel i tex fear men de polaren hade var "större" fyrkanter, jag har inte en aning om vad som kan vara fel...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Uppdattera alla drivrutiner. Om det inte hjälper testa spela med öppen låda och rikta extra fläkt mot grafikkortet. Låter som värmeproblem iaf.

Permalänk
Avstängd

tjo har man inte ett välkylt chassi så är risken överhängande på ett kort som går såpass varmt. hjälper ArtMans tips så behövs det helt enkelt en 92-120" utblås. Kanske t.om en till för insug.

Permalänk

Har ett exakt likadant kort, med exakt likadana problem fast i Bf2. Har har 5 interna 120 fläktar (2in 2ut 1 för nätdel) samt en 80 som blåser direkt på kortet. Problemen är desamma och jag rekommenderar ingen att köpa detta kort. Det är riktigt undermåligt.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/screen022.png <--- Något är fel..