Kan inte logga in på Steam på min stationära, men på laptopen går det...

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Steam på min stationära, men på laptopen går det...

Tjo!

Har formaterat idag och tänkte installera Steam igen. Tankade ner det och installerade, den uppdaterar och sen ska man ju logga in.
När jag då fyller i login, pass och trycker enter så står det att jag inte kunde logga in för att det är problem med min internetanslutning eller på Steam..
Snackade med en polare och bad honom logga ut och sen in igen, men då kom inte han heller in. Så jag tänkte, då är väl Steam nere.. Runt en timme gick och han blev desperat efter att spela. Så han startade om sitt modem och sin router. Då kunde han logga in. Jag gjorde samma sak men fortfarande samma problem. Har suttit hela dagen nu och försökt med olika saker, men inget hjälper.
Så kom jag precis fram till att laptopen låg på golvet så jag testade med den, gissa vad som händer? Jo, det gick att logga in. Testar på de n stationära igen men nä, de händer inget...

Vad kan jag göra?

/B

Edit: Förresten, har självklart installerat om Steam (mååånga gånger nu) och startat om datorn (även det många gånger)... Vill helst inte formatera igen. Det är ju mycket som ska installeras och ändras för att allt ska bli rätt..

Edit2: Har nu löst de. Det var för att jag hade satt DMZ på min dator i routern. Skumt problem...