Dessa spel hamnar på bioduken nästa år!

Permalänk

När ska folk förstå att spelfilmer är en styggelse.

Bra spel blir alltid usla filmer

Mortal Kombat
Streetfighter
Resident Evil (2an framför allt)
Riddick

Och varför i guds namn låter producenterna Owe Boll fortsätta göra filmer? Är dom blinda? Har dom inte sett hans tidigare mästerverk i uselhet?

Sen undrar jag hur fan ni kan få för ett att Vin Diesel passar som Hitman.
Codename 47 ska vara en smal blek blåögd genetiskt förädlad kall jävel.

Inte en macho-uppbuffad mörk flottig actionhjälte.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Riddick är en karaktär från en film (Pitch Black) som kom före spelet. Och han heter Uwe Boll...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
De flesta finnar talar hur bra engelska som vilken svensk som helst...

Jag är själv finne och brukar åka till Finland ganska ofta. Min erfarenhet är att de flesta finnar som kan engelska bryter ruskigt mycket.

Min farsa kom förresten från Jakobstad

Permalänk
Medlem

De jag ser fram emot är

- Silent Hill, bland de bästa skräckspelen jag spelat.
- Resident Evil 3, har aldrig spelat spelen och kan därför inte avgöra om filmerna är spelen trogen. Jag tyckte de var bra.
- Max Payne
- Halo, vore verkligen intressant

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Jag är själv finne och brukar åka till Finland ganska ofta. Min erfarenhet är att de flesta finnar som kan engelska bryter ruskigt mycket.

Min farsa kom förresten från Jakobstad

Trevligt Det finns förresten många Jakobstadsbor här på SweC...

Och jag är ju finlandssvensk och kan väl egentligen bara svara för finlandssvenskar, men vi talar i alla fall bra engelska

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dessa spel hamnar på bioduken nästa år!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mavebe
Det kommer även att komma en film om Final Fantasy 7 till sommaren. har en trailer ja skulle kunna lägga upp när ja kommer hem om ngn är intresserad. Ville bara att ni skulle ha något mer att se fram imot ?

FF7 filmen har redan kommit, dock bara med japanskt tal. Men till sommaren så kommer som du säger den engelsk dubbade filmen.

Måste nog säga att de ska bli kul och se Vin som Hitman, tyckte han spelade bra som Riddick så han kan ju iaf spela kall mördare fast hur de går sen får vi se;).
Fast ja brukar alltid tycka om hjärndöda actionrullar. Tycker ju att Buffy the vampire slayer är bra så:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
De jag ser fram emot är

- Silent Hill, bland de bästa skräckspelen jag spelat.
- Resident Evil 3, har aldrig spelat spelen och kan därför inte avgöra om filmerna är spelen trogen. Jag tyckte de var bra.
- Max Payne
- Halo, vore verkligen intressant

resident evil 2 filmen är en blandning av 2:an och 3:an. då igentligen 2:an och 3:an utspelar sig samtidigt fast man börjar på ansdra sidan stan i 3:an.
du förstår paul lyckades inte kunna skriva ett helt manus på bara resident evil 2 så han var tvungen att använda :an också!
så nästa film blir väll nått han/nån annan har kommit på själva!(gud så hemskt) ellr så görs den "baserad" på 4:an

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Re: Re: Dessa spel hamnar på bioduken nästa år!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mavebe
Det kommer även att komma en film om Final Fantasy 7 till sommaren. har en trailer ja skulle kunna lägga upp när ja kommer hem om ngn är intresserad. Ville bara att ni skulle ha något mer att se fram imot ?

advent children har ju varit ute ett tag nu,dock kommr den engelskdubbad den 10 januari nästa år

nackdelen med att Vin ska spela hitman är ju att filmen kommer att bli en mer action betonad rulle.

Inledning:man ser 47 utföra ett lönnmord i sedvanlig utstyrsel

huvudstory: ta vlfri standard action story, ond terrorist grupp och hjälplös tös å vips har det ingenting med hitman att göra längre och dessutom slutar det i ytterligare en menigslös hollywood actionrulle

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Dessa spel hamnar på bioduken nästa år!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
advent children har ju varit ute ett tag nu,dock kommr den engelskdubbad den 10 januari nästa år

nackdelen med att Vin ska spela hitman är ju att filmen kommer att bli en mer action betonad rulle.

Inledning:man ser 47 utföra ett lönnmord i sedvanlig utstyrsel

huvudstory: ta vlfri standard action story, ond terrorist grupp och hjälplös tös å vips har det ingenting med hitman att göra längre och dessutom slutar det i ytterligare en menigslös hollywood actionrulle

jo, fast det var den engelska jag menade vem vill se en japansk film ? visst, riktiga fans kollar säkert in den.. kommer dock bli en världssuccé tror jag. Nått jag ser fram imot väldigt mkt

Silent Hill som nån sa kommer nog också bli bra. Och uppföljaren på RE2 om det nu kommer nån sån. alla dom filmerna har ju varit bra. Om någon har trailer/information om RE3 eller SH så vore jag tacksam för det

Permalänk

Tuffaste filmen hade lätt varit Fallout 2 med Peter Jackson som regissör. Lätt!

Permalänk
Medlem

"Microsoft har alltid strävat efter att vara ett ledande företag på spelmarknaden, och när spelen nu flyttar ut på vita duken vill vi självklart vara där och visa upp våra titlar," skriver Microsoft i ett pressmeddelande.

Enligt flera av varandra oberoende källor är det främst några av Microsofts gamla klassiska titlar som kan filmatiseras. Redan till sommaren 2006 hoppas man kunna lansera en tredelad barnfilm med arbetstiteln "When I grew up". Filmen ska baseras på bland annat Hjärter, Röj och ett tredje hemligt spel.

- Saxat från IDG.se

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Dessa spel hamnar på bioduken nästa år!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mavebe
jo, fast det var den engelska jag menade vem vill se en japansk film ? visst, riktiga fans kollar säkert in den.. kommer dock bli en världssuccé tror jag. Nått jag ser fram imot väldigt mkt

Silent Hill som nån sa kommer nog också bli bra. Och uppföljaren på RE2 om det nu kommer nån sån. alla dom filmerna har ju varit bra. Om någon har trailer/information om RE3 eller SH så vore jag tacksam för det

nja världsucce är och ta i lite väll mycke, då man nästan måste ha spelat FF7 spelen för att riktigt förstå och uppskata filmen, har hört rätt många som inte har spelat spelet som inte riktigt hängde med i handlingen.

Permalänk
Medlem

Jag har sett FF-filmen på japanska... "Importerat"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Så länge det finns människor som Uwe Boll, Michelle Rodrigues och The Rock kommer datorspelsfilm aldrig att bli bättre än direkt-till-video. Vad är det som gör att alla datormänniskor gillar dålig gammal techno, actionfilm och bilar? Kan inte ett teknikintresse ibland vara förenat med god smak? Tyvärr verkar det inte så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Så länge det finns människor som Uwe Boll, Michelle Rodrigues och The Rock kommer datorspelsfilm aldrig att bli bättre än direkt-till-video. Vad är det som gör att alla datormänniskor gillar dålig gammal techno, actionfilm och bilar? Kan inte ett teknikintresse ibland vara förenat med god smak? Tyvärr verkar det inte så.

joodå, i vissa av oss
Dock så är ju ingen av oss någon filmressigör direkt... så om det blir någon ordentligt producerad spelfilm vet jag ju inte...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.