TFT, mörkare upptill?

Permalänk
Medlem

TFT, mörkare upptill?

Vitt blir gråare längst upp i skärmen, allt blir mörkare osv?
Är detta normalt för tft? Eller är det bara fel på mig?

Nyköpt Viewsonic VP730.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

fel på skärmen imo...de ska va samma färg över hela skärmen dock har jag samma problem fast det blir vitt längst upp på skärmen när det är lite mörkare bakgrund..har felanmält min och får en ny nästa vecka (samsung)

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och byta ut den då, blir nog att byta upp mig till VP930 istället för jag upplevde den lite liten faktiskt :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

har samma problem på min vp171b som jag nyss har tagit ut på posten =/ Tur att man hitta den här tråden annars hadde man väll inte skicka in den.

Permalänk
Medlem

Ett vanligt fel på billiga skärmar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Nu har jag iaf skickat in min skärm, fick en 19" tillbaka istället för min 17", de hade tydligen slut på 17".

<3

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Ett vanligt fel på billiga skärmar.

Billiga? Ta reda på fakta först.

Jag fick min VX924 idag. Och den är LITE så, men inte så det stör mig.

Det enda jag stör mig på är att jag MÅSTE köra 1280x1024 i alla spel för att det ska bli maximalt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference

Jag fick min VX924 idag. Och den är LITE så, men inte så det stör mig.

Hehe, var det inte den skärmen som var så överlägset bäst på ljus och svärta etc.?

Visa signatur

Asus A8N-E , AMD64 3200+ , ATI X1950XT , 1GB Corsair , Antec Sonata II , Zalman: ZM-7000B-CU , VF700-CU , ZM-NB47J.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FREDDAN500
Hehe, var det inte den skärmen som var så överlägset bäst på ljus och svärta etc.?

Lite sa jag, det märks inte. Jämför VP930:s recension om ljusförhållandet mot VX924:s recension så ser du att VX924 har snäppet bättre.

EDIT: Nej, det är inte några ljusojämnheter, detär bara betraktningsvinkeln som gör attman upplever det yttepyttelite så i början. Så är det med alla tft. Jag menar, det ÄR tft.

Men om det är så somhan som startade tråden skriver så kan nog något vara fel.

Svärtan är 100%-ig ja,hurså?

Tror alla TFT är lite så, vissa tänker på det lite, vissa mycket, vissa ingenting. Jag menar, de ändrar ju lite ljus hela tiden beroende på hur man förflyttar sig.

Sen minns jag att min schyssta CRT som jag hade innan hade lite annat ljus/färg precis i området kring Start-knapper, även flera andra jag testat har det så. Va fan.

VP930:
"It's true that you can see that the lower right corner is brighter, but it was no big deal. And it wasn't detectable even on a completely black image."

Monitorn ÄGER i alla fall. Jag är så nöjd, och jag brukar se alla problem, och det kommer säkert upp något. Ingen TFT är perfekt.

Jag vet att om jag skulle köpta en samsung så skulle jag efter ett tag störa mig på minst lika mycket saker som på denna, om inte samma saker så andra.

Supernöjd!

Permalänk
Medlem

Jag har iaf inte alls märkt av det på min nya skärm, inga trasiga pixlar vad jag sett, inte på min gamla heller iofs.

Visa signatur

CCNP