Cluedo: Dödlig illusion - Har fastnat och behöver hjälp.

Permalänk

Cluedo: Dödlig illusion - Har fastnat och behöver hjälp.

Hejsan, Sitter och spelar ett gammalt och klurigt spel vid namn Cluedo: Dödlig illusion. Jag har inte kommit speciellt långt och redan fastnat. Platsen jag fastnade på är (jag tror i alla fall det) på låset till förrådet på båten man börja på. Det är så att hur jag än försöker vrida in koden till låset så funkar det inte.

Jag har klickat på "cluedo knappen" för att få ledtråda och fick en ledtråd som sa exakt hur man skulle vrida, men det funkar inte ändå. Jag börjar undrar om jag är vid fel dörr. Eller man kanske ska vrida på nåt speciell sätt som inte framgick i ledtråden?

Jag har suttit och skruvat på det förbaskade låset i någon timme nu och är riktigt frustrerad, snälla någon hjälp mig.

Permalänk

db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/clue_chronicles_fatal_illusion.txt

Permalänk

Den där länken funkar inte, och jag hittar inget intressant på sidan. Vad va det för nåt på den?

*EDIT* Hittade nu, Verka vara svaret på min fråga, tack!
*EDIT2* Har gjort som de stog i guiden och likt förbannat fortsätter dörren vara låst! Har försökt över 200gånger nu, när fan öppnas den!?!?!?

Permalänk

har aldrig spelat spelet. Men det står i faqen hur man ska göra (har ändrat så nu ska länken funka bättre). kan ju vara så att du ska göra något innan du ska förbi den så kallade dörren