[Tävling] Designa ditt drömtema för HTPCn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Har ni något realase datum?

"When it's done" xD

Permalänk
Medlem

Hur går det projektet?

Det har verkat dött ett bra tag nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Ja, fan. Jag väntar med spänning på det!!

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Hej,
Trevligt att intresset fortfarande finns uppe. Vi jobbar på det fortfarande, men eftersom vi är så pass få personer som verkligen kodar (2st) så går det inte heller så fort som vi hade önskat med att få upp en version Vi letar ständigt människor som kan tänkas vara med och hoppas vi hittar ett par så att vi iallafall är ca 5-7st som kan koda så det händer något.

/ Marcus

Permalänk
Medlem

Va bra att ni fortfarande håller igång... Väntar för fullt för att få testa det på min blivande HTPC

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Drar upp denna igen.

Hur går det? Webbsidan fungerar tydligen inte längre, så det känns dött..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nejdå, vi lever fortfarande och kodningen rullar på sakta men säkert.

Vi har ingen officiell hemsida och trac-länken som postades ovan har nog inte varit använd på snart ett år

Kan ge en liten uppdatering på hur långt vi kommit.
Sen vi började tror jag vi skrivit om hela programmet 4ggr Första gången tog vi i för mycket och försökte göra ett pluginsystem som visade sig vara på tok för svårt och krångligt, det gav vi upp innan vi ens hade fått en fungerande huvudmeny Andra gången hårdkodade vi allt och använde GDI+ men det visade sig bli både för fult och för dålig prestanda så det sket sig också. Det var nog den versionen som hitills fungerat bäst med både musik och filmspelare.
Tredje gången försökte vi med managed directX men det gav vi upp direkt eftersom det var för krånligt.
Nuvarande, och förhoppningsvis sista, versionen kör vi med .NET 3.0, XAML och WPF. Det är riktigt trevligt med bra prestanda och flera inbyggda funktioner för skinning och liknande.
Vi har kommit ganska långt och har just nu en fungerande musikspelare och skinmotor.

Såhär försöker vi få det att se ut :

Såhär ser det ut just nu:

Mycket av grafiken är bara placeholders och det ser mycket bättre ut in-action eftersom vi har massa effekter men nu har ni iaf fått ett hum om hur långt vi kommit

Permalänk
Medlem

Intressant! Och kul att det går framåt!

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som om det blir klart sammtidigt som jag fixar min htpc

edit: om ganska lång tid

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Så hur går det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Så hur går det?

Mycket bra

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6441...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Mycket bra

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6441...

Aha. Ojsan. Trodde inte det var Turtle Media Center. Nice.