Ubuntu nedkopplings problem?

Permalänk
Medlem

Ubuntu nedkopplings problem?

Det är så att jag har nyligen dragit igång en spel-server med Ubuntu 5.10. Men nu har det kommit ett problem, burken stängs av eller något liknande (jag har datorn står hos en polare utan skärm). Allting fungerar bra att installera, inga problem där. Men när den varit igång ett tag när jag väl fått igång själva spel-servern så utan förvarning så stängs servern ner. Kommer inte åt med Putty och kan inte pinga servern (via cmd). När det hände första gången så startade jag om den (via on/off-knappen) och sen gick den igång ett tag senare. Jag har inte installerat några drivrutiner för någon komponent, kanske där problemet ligger?
Jag kan inte så speciellt mycket om linux (eftersom jag precis gett mig in i "världen") men har lyckats få en polare konfa själva spel-servern lite, men eftersom han knappt är hemma så tänkte jag ge mig på problemet själv

Servern hårdvara:
AMD 3000+
Asus A8V-MX
Noname 512Mb ram
Adaptec 39160
HP 18.4gb 320 15k rpm

/Mvh Anders

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk

"Burken stängs av eller liknande"? Lägger datorn av eller är det bara att nätet går ner? Det är inte så att din polares föräldrar stänger ner den eller så?

Permalänk
Medlem

Testa med skärm så du kan te rada på vad som verkligen har kraschat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
"Burken stängs av eller liknande"? Lägger datorn av eller är det bara att nätet går ner? Det är inte så att din polares föräldrar stänger ner den eller så?

Nej, datorn är igång och han bor själv så det är inga sånna "problem". Men jag får trava över och kika om jag kan se vad som är fel, är väl kanske för varm.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

förmodligen hänger den sig av nån anleding.. disken pajj / för varm eller nåt annat..

just nu hänger sig min filserver lite då och då för system disken ( en gammal 6gb håller på o krasha) , backuppade alla configs iaf, men orkar inte installera om den för den verkligen krashar...

kolla i /var/log/syslog eller messages där står nog en del om varför den hänger sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
förmodligen hänger den sig av nån anleding.. disken pajj / för varm eller nåt annat..

just nu hänger sig min filserver lite då och då för system disken ( en gammal 6gb håller på o krasha) , backuppade alla configs iaf, men orkar inte installera om den för den verkligen krashar...

kolla i /var/log/syslog eller messages där står nog en del om varför den hänger sig.

Ahh, tackar, då vet man vart man ska börja iaf.. ska kollas så snabbt som möjligt!

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |