Permalänk
Medlem

Val av tv-kort

Hej, jag ska bygga en dator åt min kära far och han vill ha ett kort i datorn som han kan spela in ljud och bild med. Min far bor i villa och har digital-TV med egen box. Måste kortet ta kunna ta emot digital-tv eller räcker det med analoga ingångar om man går via utgångarna på boxen? Och hur är det här kortet:
tv-kort

Permalänk
Medlem

Vill du se på digital-tv i datorn måste du ha digital-tv kort, dvb-c för kabeltv, dvb-s för satelit och dvb-t för marksänd (boxer), du behöver även en CA modul för boxer (tror de kör viaaccess, om det nu är boxer han har).

FloppyDTV / FireDTV ska vara bra och stödjer krypterade kanaler i MCE, kostar dock en slant

Permalänk
Medlem

comhem har han, vilket kort är prisvärt då?

Permalänk
Medlem

Finns inga bra enligt mig, men firedtv/floppydtv eller ett twinhan dvb-c med conax modul. Dock vet jag inte om nåt av dom har stöd för kodade kanaler i mce.

Har ett twinhan, men inte fått igång det med kodade kanaler alls än.

Permalänk
Medlem

Firedtv/floppydtv skall enligt utsago ha stöd för kodade kanaler. Det kostar ju dock, som någon sa, en liten slant..
Men det är hursomhelst kortet jag är ute efter - köper det så fort jag lyckats skramla ihop den där slanten..

Visa signatur

Antec TX1050B | ASRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 X2 3800+ 2.0GHz | 1024Mb DDR PC3200 400MHz | Connect3D Radeon X800GTO