Permalänk

Partition Magic 8

Hej!

Jag som skapar denna tråd heter Karl-Olov Nordin

Och jag undrar om någon av er som har använt sig utav Partition Magic 8 göra en ny Partition på en Hårddisk som är 80 GB stor i Kapacitet, och min fråga gäller då om ni har misslyckats någon gång eller om ni har lyckats med att skapa en ytterliggare Partition med hjälp av Partition Magic 8.

För jag vill ha lite råd och tips innan jag skapar mig en ny Partition med hjälp av Partition Magic 8.

Hur har ni gjort då om man har bara en Partition och om man vill skapa en ny?

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Vill du förminska den partition som du redan har? Det brukar anses lite riskabelt, men om du bara ska skapa en ny utan att förminska den gamla så ska det inte vara några problem.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd lyttad till MS - Program och operativsystem*

Permalänk

Svar till "Tusse" Torvald

Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Vill du förminska den partition som du redan har? Det brukar anses lite riskabelt, men om du bara ska skapa en ny utan att förminska den gamla så ska det inte vara några problem.

Hej!

Svar till "Tusse" Torvald.

Varför jag ställde den här frågan angående att skapa en ny Partition, är jag att jag är också medlem på en annat Diskussionsforum som ägs av Andreas stenis Stenhall, och den är kopplat till Hans Hemsida som är denna http://www.alltomxp.se

Och där har jag fått en del tips hur man ska förminska den enda Partition med hjälp av Partition Magic 8, och det är utav Venoms som är medlem på denna hemsida, och han har gjort en film hur man ska använda Partition Magic 8.

Kolla där själv genom att besöka den här Hemsidan och sedan söker du efter Partition Magic 8

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen en video för att andvända det? Jag tycker det var väldigt lätt, klicka och välj bara.

Ojdå, riskabelt... hehe, jag satt och slet 2 gb i taget från min ntfs partition till min linux partition. Nu har jag 20gb på linux.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Partition magic funkar fint enligt mig, jag har med hört att det ska vara riskabelt men har alldrig själv haft några problem när jag "splitat" en partition, dock är detta något som jag inte skulle göra om jag haft viktiga saker på disken som jag inte haft kopior på...
Något som jag dock kom att tänka på nu var att det borde vara lättare om man defragmenterar disken innan, någon som har några tankar om detta?

Permalänk

Svar till oidia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oidia
Partition magic funkar fint enligt mig, jag har med hört att det ska vara riskabelt men har alldrig själv haft några problem när jag "splitat" en partition, dock är detta något som jag inte skulle göra om jag haft viktiga saker på disken som jag inte haft kopior på...
Något som jag dock kom att tänka på nu var att det borde vara lättare om man defragmenterar disken innan, någon som har några tankar om detta?

Hej!

oidia.

Jag måste tala om för dig [b]oidia[b] att jag har allt i sin ordning, och jag brukar med jämna mellan Rum Kopiera min Super Viktiga Filer eller andra Document som jag vill ha kvar.

Och jag tänker göra detta snarast med Partition Magic 8 men först tänker jag kopiera ner dom senaste Filerna eller Documenterna jag ska ha kvar.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

ok, bra då återstår bara att önska dig lycka till

Permalänk

En fråga Kalle, är du tysk?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
En fråga Kalle, är du tysk?

haha det var därifrån det kom, jag tyckte jag kännde igen det men kunde inte riktigt placera det

Permalänk

Svar till C22H28N2O

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
En fråga Kalle, är du tysk?

Hej!

Svar till C22H28N2O.

Jag är inte alls någon tysk din dummer.

Jag är förbannat Svensk ifrån Falun.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

ett tips är att alltid göra backup på det viktigaste, troligtvis kommer du inte få några problem men om oturen skulle vara framme så är den värd sin storlek i guld

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Re: Svar till C22H28N2O

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!

Svar till C22H28N2O.

Jag är inte alls någon tysk din dummer.

Jag är förbannat Svensk ifrån Falun.

Jag antar att han frågade eftersom du satte stor bokstav på några av substantiven, något som man gör i tyskan. I vilket fall som helst så är det inte någon anledning att vara oförskämd mot honom.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Re: Svar till C22H28N2O

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!

Svar till C22H28N2O.

Jag är inte alls någon tysk din dummer.

Jag är förbannat Svensk ifrån Falun.

Förlåt då, jag bara tänkte eftersom du som DrRotmos sa, sätter stor bokstav framför varje substantiv.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Svar till C22H28N2O

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Förlåt då, jag bara tänkte eftersom du som DrRotmos sa, sätter stor bokstav framför varje substantiv.

Hej!

Och svar till C22H28N2O.

Jag får tacka dig för att du har bett mig om ursäkt, för att jag använder Stor Bokstav i Ordets Början.

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin