Permalänk
Medlem

uppdeliningar av ÖOS

övriga system, borde inte OSX ha en egen avdelning? BSD och Linux också egentligen då alla dessa börjar bli rätt populära nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Instämmer i detta, hade varit enklare att hålla koll.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om var och ett av dem är tillräckligt stora för att få en egen avdelning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Frågan är ju om var och ett av dem är tillräckligt stora för att få en egen avdelning.

Det är just det frågan är. När vi planerade trodde inte vi att det var så. Vi kommer dock att diskutera det ytterligare. Man får också komma ihåg att det forumet inte är aktivt. Tittar man på tråden som ligger längst ner på den första sidan i forumet, ser man att det sista inlägget i den är tre dygn gammalt. Jag tror som sagt att det är rätt lagom som det är, men vi kommer att titta på det ytterligare.

Tack för synpunkterna!

Permalänk
Medlem

Överdriven uppdelning är av ondo. Det är önskvärt att eftersträva så få underforum som bara är hanterbart.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Överdriven uppdelning är av ondo. Det är önskvärt att eftersträva så få underforum som bara är hanterbart.

Precis. Det är mycket bättre att ha ett par breda mycket aktiva forum istället för att ha många relativt inaktiva. Har man för många underforum riskerar forumet att kännas tomt och "dött".

Jag tycker att UNIX-delen fungerar utmärkt som det är nu.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

UNIX-delen är för liten för att delas upp, imho.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

kanske det.

men en skylt som talar om för Windowsanvändare att de inte har ett "övrigt OS" kanske vore på sin plats iaf? fast de kanske bara känner att de får bättre hjälp i *NIX-avdelningen..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint