Mini recension: Videoseven L19WA [BILDER]

Permalänk

Mini recension: Videoseven L19WA [BILDER]

Detta är en mini recension av Videoseveen L19WA, en 19" Widescreen TFT.
Jag skriver denna recension då det inte finns så många professionela recensioner.

Skärmen kom i en ganska vanlig låda. Ett handtag fanns i toppen så man enkelt kan flytta lådan. Kvalitén på handtag är inte så hög men den verka fungera bra ändå.

Skärmen ligger väldigt bra i lådan, dock så ligger dem flesta tillbehören löst i lådan vilket kanske inte är så bra men det finns inte mycket rum för dem att röra sig.

Det som följde med är, Skärmen, stativ till skärmen, Strömsladd, VGA-Sladd, Ljudsladd, snabbmanual, garantibevis och en skiva med användarmanual i pdf-format. Snabbguiden och användarmanualen finns i hela 12 språk, bland annat Svenska, Tyska, Engelska och Franska.

En jämförelse bild mellan L19WA och min gamla 17" TFT.

Baksidan av skärmen. inget intressant vad jag kan se. Ström-, vga- och ljud sladdarna kopplas in på undersidan här bak.

Skärmen är nu inkopplad och BIOS ser bra ut på denna skärmen.

Windows bootar och det ser bra ut. Inga döda pixlar vad jag kan se.

Surfa runt på sweclockers och allt se bra ut.

Jag test spelar lite Quake 4 och ingen ghostning eller andra störningarna finns.
Färgerna och svärtan är väldigt bra för att vara en så billig skärm och quake 4 ser väldigt bra ut.

Det verka inte heller finnas nåt ljus läckage och svart se väldigt bra ut.

Ljudet från dem inbyggda högtalarna är inget vidare, men det bruka dem inte vara på TFT skärmar.
Skärmen köptes från www.itbutikken.se och kostar 1830:- inkl moms.
Jag tycker skärmen är otroligt prisvärd. Man får en ganska bra bild och färger.

Fördelar:

  • Billig

  • Snabb (8ms)

  • Bra ljusstyrka och kontrast

nackdelar

  • Inte vridbar

  • Endast 16.2 miljoner färger

  • Ingen DVI

Jag är väldigt nöjd med skärmen och den passar mitt skrivbord väldigt bra.
Jag rekommendera den till alla med en begränsad budget.

Bilderna är tagna av mig med en Canon PowerShot S20

Permalänk
Medlem

Den var allt annat än vacker, men för det priset så ser den verkligen bra ut. Bra recension också

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Synd att den inte har någon DVI.. =\

DVI ger mycket klarare och bättre bild enligt mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension, Tomtenizze-n00b!

Det är enormt roligt att se recensioner från oss konsumenter!

Ett tips, skriv ner all info om skärmen! Så att man som läsare kan ta del utav det i recensionen! Sen är det alltid roligt att få ta del utav dina tankar om just denna skärm, var det priset eller var det designen som lockade? Hur var dina tankar innan du beställde, hur kändes det att packa upp skärmen?

Den verkar väldigt prisvärd, eftersom den är 19 " och kostade under 2000 :-

Hoppas att du år mycket nöje med skärmen!

/blomman

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Inaktiv

denna skärm har märkbar eftersläp (alla jag sett i denna 19" wide-serie har jätte långsamma paneler, mycket långsammare än min tidigare Dell 24" 12ms-panel) så jag råder er att först kolla in skärmen innan ni slösar pengar.

för övrigt äger jag en Fujitsu Siemens 19" wide med samma panel.

Permalänk

Jag märker inget eftersläp och är jätte nöjd med skärmen.

Blöm: Ja, det var priset som lockade på denna skärmen. En 19" för under 2000 är väldigt billigt, inte många 17" som kostar under 2000. Ska försöka bättre mig ifall jag skriver en recension på nåt annat, detta var min första

Permalänk
Medlem

Tomtenizze-n00b!

Tips och råd behöver man alltid! Det var absolut inget negativt från min sida, tyckte att recensionen var helt OK!

Jag tycker att det är jättekul att läsa recensioner och det absolut roligaste är att läsa en recension som är skriven utav en privatperson!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk

Tack så jättemycket för denna rescension! Jag gillar denna skärm starkt och kommer nog att köpa en. Men hur lång tid tog det för dig att få hem den när du köpte från itbutikken?
För tillfället står det att dom itne har några i lager.

Jag är mycket glad att jag hittade denna rescension eftersom det är precis en sådan här skärm jag är ute efter. Billig, widescreen, snabb och 19".

Permalänk

Jag beställde sent en tisdagskväll och kunde hämta ut den på fredagen.
Redan slut på itbuttiken? Det var som tusan, dem hade 40+ när jag beställde
Skärmen finns annars på www.inwarehouse.se
och www.misco.se för 1995:-