Permalänk
Medlem

Updatera bios, ami eller awardflash?

Jag har hittat en bios updatering till mitt bios som jag har tänkt att installera. Jag hitta en guide om hur man updaterar bios på mitt moderkort men i guiden står det en grej som jag inte förstår. Det står att man ska skriva in ett nått när man har startat upp med floppyn. Då finns det 2 saker man kan välja att skriva:

1.Award Bios: A:\>awdflash BD72_AJ.BIN /py /sn /cd /cp /cc /cks /R

2.AMI Bios:A:\>AMIFLASH SR7_A8.ROM

Vilket ska man ta? Gör det nån skada om man tar fel?

Här är guiden, ni kanske fattar mer av den än jag gör:http://fae.abit.com.tw/eng/faq/note/legacy_flash.htm

Tacksam för svar!

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk
Medlem

Du ska förstås använda det flashprogram som är för det bios du har på ditt moderkort.

Rätt program lär ju följa med i filen med biosuppdateringen som du laddar ned....

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Du ska förstås använda det flashprogram som är för det bios du har på ditt moderkort.

Rätt program lär ju följa med i filen med biosuppdateringen som du laddar ned....

Jag fick med ett program (flashmenu 1.39) med moderkortet. Men de programet stöder inte mitt moderkort (kolla på deras hemsida). Och det funka inte heller när jag testa de...

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey