Permalänk
Medlem

XBOX + bil = stereo?

Hej,

Jag kör för tillfället XBOX som bilstereo och använder till detta XBMC samt egna script som sparar vilken sång man spelar o lite annat när xboxen stängs av, för att vid start kunna fortsätta på samma ställe.

Min nuvarande setup är i princip bara en onödigt stor MP3-spelare, för jag har ingen skärm och styr XBMC enbart med hjälp av handkontrollen..

Jag funderade ett tag på att köra linux men en coldboot på 40 sekunder skrämmer mig mer än xbmc's 5 sekunder..
Det jag egentligen undrar är om det är några fler här som kör med sin box i bilen och kan berätta vad för setup som körs osv.

Förslag, tips, visioner!

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Varför inte skaffa en IR fjärrkontroll och en lcd skärm med dvi ingång?

Sen bara ställa lådan under sätet och sen förlänga IR mottagaren till något lämpligt ställe?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Varför inte skaffa en IR fjärrkontroll och en lcd skärm med dvi ingång?

Kom ihåg att xboxen enbart skickar ut en analog videosignal

/Daniel

Permalänk

En billig lcd skärm och s-video eller composit borde vara det enklaste. Finns vga adaptrar annars om du känner för det. DVI klarar den som sagt inte p.g.a. det är en digitalsignal. Vga är dock analogt och det ska den klara.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Körde xbox i bilen för något år sedan. Sålde bilen och har inte orkat montera in det i nya bilen.

Har detta för föräljning om det är intressant.

7" in-dash skärm(motoriserad)
600mhz dator
touchpad
Gps(usb)
300W 12V/220V-omvandlare
Video-förstärkare / video-split 1 till 6 st
DVD-spelare(indash) med aux-in
alla nödvändiga kablar

Här är en video, dock kör jag ifrån dator just då.
http://media.putfile.com/datorvideo

Permalänk
Medlem

Javisst, med en skärm blir ju allting tokbra.
Dock kvarstår min lilla "request", oavsett skärm eller ej så ska musiken spelas direkt, så snabbt som möjligt, där jag senast avbröt den..

Och hur jag styr volym/play/forward och allt sånt är inte riktigt relevant (som f.ö. funkar förvånansvärt bra med original-joypad).

*blir till att testa suspend under linux*

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.