Iomega Desktop USB 500GB

Permalänk
Medlem

Iomega Desktop USB 500GB

Är denna externa hårddisk värd att köpa?

kostar 1790kr + frakt. Så var ju inte så farligt. men då undrar jag om den är bra eller bara är en som suckar ? =D

http://www.neptunsat.com//product_info.php?products_id=105598...

Permalänk
Hedersmedlem

1928 kr och slut på lager visar det för mig?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jo, den där länken var bara för att visa speccsen på den

33644 Iomega Desktop Hdd Usb 2.0 500 Gb

1 760 kr

www.mjmultimedia.se

Sen undrar jag om det är någon bra kylning eller måste man köpa till det för den?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

verkar det som en bra extern disk att köpa?

Permalänk

nog är den väll säkert bra, bara slå till blev sugen själv.

Permalänk
Medlem

Tjackade just en sån efter att min 300GB Iomega drive just pajjat. Den var bara ett halvår, lämnade tillbaks på garanti och la till lite stålar och tjackade 500GB disken istället.
Billiga GB:s, den enda nackdelen är ju att den blir så förbannat varm! Vet inte tempen eftersom man ej kan läsa av smart, men det känns inte hälsosamt varmt när man känner på den. Spontant känns det som att man helst skulle ha en bordsfläkt stå och blåsa på driven! Undrar hur länge den håller den här gången... Har den bara på för backuptagning så den är ju inte på så ofta, men bara att fylla en 500GB tar ju ett gäng timmar!

Har ni andra erfarenheter av iomegas externa diskar, pajjar dom ofta?

Permalänk
Medlem

finns det ingen möjlighet att modifiera den så att den får lite extra kylning på något vis?

Sumotimto hade ju en fin lösning på en extern-kabinett.

Annars undrar jag om det finns någon kabinett som har plats för två diskar?

Permalänk

LaCie Porsche kostar ju under 2000 500gb har man oxo kikat på

Permalänk
Iomega
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzzz
Tjackade just en sån efter att min 300GB Iomega drive just pajjat. Den var bara ett halvår, lämnade tillbaks på garanti och la till lite stålar och tjackade 500GB disken istället.
Billiga GB:s, den enda nackdelen är ju att den blir så förbannat varm! Vet inte tempen eftersom man ej kan läsa av smart, men det känns inte hälsosamt varmt när man känner på den. Spontant känns det som att man helst skulle ha en bordsfläkt stå och blåsa på driven! Undrar hur länge den håller den här gången... Har den bara på för backuptagning så den är ju inte på så ofta, men bara att fylla en 500GB tar ju ett gäng timmar!

Har ni andra erfarenheter av iomegas externa diskar, pajjar dom ofta?

Hej

Värmen på Iomega (Silver Line) som du upplever varm är inget problem. Diskarna är uppmätta och testade för 24/7 drift. Detta är en absolut nödvändighet för att vi skall kunna leverera en fungerande lösning.
Vi använder tex bara en modell av 500gb med en viss firmware för att just garantera detta. Just när det gäller hdd så är det otroligt stor skillnad mellan revisioner på samma modeller, Firmwaren i disken styr rotationshastigheten och då också värmen.

Därför rekommenderar vi aldrig att man själv byter disken för då kan vi inte garantera att produkten uppfyller kraven vi ställer på den färdiga produkten.

Mvh

Iomega

Visa signatur

/Semester vad är det?

Permalänk
Medlem

Hur varm går disken ? finns det inbygd fläkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iomega
Hej

Värmen på Iomega (Silver Line) som du upplever varm är inget problem. Diskarna är uppmätta och testade för 24/7 drift. Detta är en absolut nödvändighet för att vi skall kunna leverera en fungerande lösning.
Vi använder tex bara en modell av 500gb med en viss firmware för att just garantera detta. Just när det gäller hdd så är det otroligt stor skillnad mellan revisioner på samma modeller, Firmwaren i disken styr rotationshastigheten och då också värmen.

Därför rekommenderar vi aldrig att man själv byter disken för då kan vi inte garantera att produkten uppfyller kraven vi ställer på den färdiga produkten.

Mvh

Iomega

Oj, vilken service! Tack för svaret!