FYI: Windows Defender skarp version släppt

Permalänk
Hedersmedlem

FYI: Windows Defender skarp version släppt

MS eget antispywareprogram som faktiskt är väldigt bra, både när det gäller skydd och resursanvändning.

Citat:

Windows Defender is a free program that helps protect your computer against pop-ups, slow performance, and security threats caused by spyware and other unwanted software. It features Real-Time Protection, a monitoring system that recommends actions against spyware when it's detected and minimizes interruptions and helps you stay productive. Now with 2 free support incidents for Windows XP and Windows Server 2003.

Info -> http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/def...
Tanka -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=435B... (x64-version: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=61f0...)

Permalänk
Avstängd

Kan man tanka den på annat ställe så man slipper valideringen?

Permalänk
Medlem

Uppdateringarna till defender kräver i sin tur uppdaterad genuine advantage (som kommer med lite jämna mellanrum). Det är nog till att bita i det sura och köra valdieringen om du vill ha detta.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd

oki, den värkar ju fungera fint
Ser att den validerar när man ska instalera den också så det går inte att lura den genom att ladda ner den från en dator med äkta nyckel och flytta till en oäkta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
oki, den värkar ju fungera fint
Ser att den validerar när man ska instalera den också så det går inte att lura den genom att ladda ner den från en dator med äkta nyckel och flytta till en oäkta

Nej, det lär inte funka om Windows Defender kräver en uppdaterad WGA.
För övrigt så har du halkat lite på hal is. På SweClockers forum ges ingen hjälp på piratkopierad mjukvara. Se § 7 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Mr wannabe polisen Ingo_ATI är framme ser jag.. älskar verkligen såna som dig.

OT: Själv skulle jag aldrig installera nåt mer från MS. Känns som jag inte litar nåt mer på dem efter vad jag har hört om "Palladium" eller vad det hette.. aja

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Mr wannabe polisen Ingo_ATI är framme ser jag.. älskar verkligen såna som dig.

OT: Själv skulle jag aldrig installera nåt mer från MS. Känns som jag inte litar nåt mer på dem efter vad jag har hört om "Palladium" eller vad det hette.. aja

Bill fällde just en tår.

Du har altså skapat en principfast inställning baserad på att du har hört något om något du inte ens är säker namnet på?
"älskar verkligen såna som dig."

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Du har altså skapat en principfast inställning baserad på att du har hört något om något du inte ens är säker namnet på?
"älskar verkligen såna som dig."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Kan man tanka den på annat ställe så man slipper valideringen?

Direktlänk -> http://www.microsoft.com/downloads/info.aspx?na=90&p=&SrcDisp...
Men som sagt måste du validera när du installerar. Pirater göre sig icke besvär...

Permalänk
Medlem

tankat och installerat, så skönt att ha ett lagligt Xp

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Mr wannabe polisen Ingo_ATI är framme ser jag.. älskar verkligen såna som dig.

OT: Själv skulle jag aldrig installera nåt mer från MS. Känns som jag inte litar nåt mer på dem efter vad jag har hört om "Palladium" eller vad det hette.. aja

Sen när blev jag en "wannabe polis"? Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Blanda dig inte i saker som du inte har att göra med. Skicka PM nästa gång du vill anmärka på mig.

Btw...tack kanel för tipset! Windows Defender blir med all säkerhet användbart på syrrans datorn.

Permalänk
Medlem

Har kört beta 2 rätt länge och tycker det har funkat bra... börja fundera om dom inte skulle släppa en skarpis snart=) så det här va en trevlig överraskning

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Trevligt, det känns annars som att det verkar vara populärt att låta program eller tjänster fastna i beta stadium hur länge som helst, se på gmail bara....

Visa signatur

| Errare humanum est |