Permalänk
Medlem

val av ljudkort

Jag köpte logitech z-2300 till nya datorn. Är dock inte riktigt nöjd med ljudet. Alldeles för blaskigt jämfört med tex gamla datorn (Logitech Z560 och Creative SB Live)
Jag antar att det inte är högtalarna då dom ska ha kanon ljud. Jag kör på det inbyggda ljudkortet i moderkortet som kanske inte är det bästa så jag antar att det är där felet ligger...?
tänkte därför köpa ett "riktigt" ljudkort. Jag har dock ingen koll alls. så behöver lite hjälp att välja... Kollade lite på prisjakt.nu, grejerna som är populärast där brukar ju oftast vara bra
Creative Sound Blaster X-Fi verkar ju vara populära... Jag vill ha kortet främst till att lyssna på musik (om det nu spelar någon roll vad för ljud man lyssnar på...).
Så skulle ett Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic vara ett bra köp ? Skulle det bli mycket bättre ljud med ett sådant jämfört med nu ? skulle det vara ungefär likvärdigt med Logitech Z560 och Creative SB Live ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=61395

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300