trött på bluescreen

Permalänk

Vad är det för märke?
Jag skulle lämna in den direkt om jag var dig.

Jag skulle inte bry mig om den tempraturen på hårddisken, det är en bärbar dator, det blir varmt.

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem

Det är en westerndigital, men är det verkligen hdn det är fel på?

Visa signatur

Flurre was herre :up:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm nee det tror jag inte, har du gjort nåt i bios kanske ? eller har du bara en verkligt taskig drivrutin..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hm nee det tror jag inte, har du gjort nåt i bios kanske ? eller har du bara en verkligt taskig drivrutin..?

Jag har inte gjort något alls, körde en format c i slutet av december, men jag kom ihåg att jag hade lite problem med vissa drivrutiner, kanske jag borde köra en format c en gång till?.

Visa signatur

Flurre was herre :up:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm skall inte behövas, se om du kan leta upp något äldre drivrutiner
som du vet funkar och lägg in dom istället så bordet det gå bättre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flurre
Det är en westerndigital, men är det verkligen hdn det är fel på?

Alltså märke på datorn.

Hängde sig datorn när du körde memtest?

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptenstjärt
Alltså märke på datorn.

Hängde sig datorn när du körde memtest?

Datorn är från sgh.

När jag körde memtest så kom bluescreenen upp. Nu har jag märkt att den inte ens klarar av att ha firefox igång och winamp, efter en tid får jag bluescreen.

Visa signatur

Flurre was herre :up:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flurre
Datorn är från sgh.

När jag körde memtest så kom bluescreenen upp. Nu har jag märkt att den inte ens klarar av att ha firefox igång och winamp, efter en tid får jag bluescreen.

Jag förstår inte hur du kan bluescreen med Memtest?
Bluescreen är något XP utför, när det blir trassel den inte kan fixa.
Startar datorn om sig, hänger sig, eller visar upp felmeddelanden när du kör memtest från en bootbar CD eller diskett har du garanterat hårdvaruproblem, alternativt kraftigt knasigt BIOS.

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem

kan inte köra memtest då jag inte har nån diskett enhet..men körde strees prime i 8 timmar utan några problem....kan inte fatta vad felet är...måste rs:a bios innan det går att starta datorn sen så kmr blue screen upp när man t.ex spelar carbon..sen ibland kmr det inte...e bara så jävla trööt på detta att jag snart slänger datorn.

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator EXAKT:moderkort? cpu? minne? mhz o alla spec

Brorsan hade liknande fel 2gånger o de visade sig att han första gången hade fle på nätagget..o Andra gången hade han minnen som inte riktigt moderkortet klarade av

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vykan
Vad har du för dator EXAKT:moderkort? cpu? minne? mhz o alla spec

Brorsan hade liknande fel 2gånger o de visade sig att han första gången hade fle på nätagget..o Andra gången hade han minnen som inte riktigt moderkortet klarade av

har det som i min signatur.

MVh Marcus

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem

En bekant till mig fick också meddelandet "Kernel_Stack_Inpage_Error" för en stund sedan. Jag provade med att stänga av "System Cache" och meddelandet kom inte fram igen, åtminstone inte under tiden jag var hos honom. Har inte hört något om det meddelandet, eller bluescreen alls.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahberg
kan inte köra memtest då jag inte har nån diskett enhet..men körde strees prime i 8 timmar utan några problem....kan inte fatta vad felet är...måste rs:a bios innan det går att starta datorn sen så kmr blue screen upp när man t.ex spelar carbon..sen ibland kmr det inte...e bara så jävla trööt på detta att jag snart slänger datorn.

memtest finns även på en bootbar cd skiva. Fylld med 1000 andra diagnos applikationer. Rätt bra att ha faktiskt. Synd att jag inte kommer ihåg vad den heter.

*Edit*
Kollade upp vad den heter.
http://www.ultimatebootcd.com/
Där har du. Ladda ner och bränn till vanlig 700 mbs skiva. Sen har du diagnos verktyg att roa dig med en hel månad framöver.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900