Har ett Voodoo 2 i orginalkartong något värde idag?

Permalänk
Medlem

Har ett Voodoo 2 i orginalkartong något värde idag?

Sitter på ett Diamond Voodoo 2 8Mb med orginalkartong och allt som ska tillhöra (drivrutins cd, kablar, manual). Frågan är: Ska man spara skiten, sälja eller kasta det?

Permalänk
Medlem

Allt går väl att sälja. Sedan beror det på skicket, är den fortfarande i originalförpackning och inplastad eller förseglad på nåt vis(alltså obruten) så finns det säkert nån samlare därute som är beredd att hugga.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

8Mb är ju snikvarianten

Spar det till en regnig dag, jag skulle behöva SLI-kabeln iofs.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är värt särskilt mycket. Ett par hundringar kanske.
Jag köpte ett Voodoo2 12MB (bara kortet) på tradera för 100 spänn för ett år sen.

Nej sätt det i nån gammal burk och sparka igång Quake2 istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Tror inte det är värt särskilt mycket. Ett par hundringar kanske.
Jag köpte ett Voodoo2 12MB (bara kortet) på tradera för 100 spänn för ett år sen.

Faktiskt så har det inte ökat i värde. Två Voodoo2 12Mb med alla kablar gick för 71kr på Tradera häromdagen.

Permalänk

Hade gärna betalt 71 kronor för att spela Unreal med goa inställningar igen...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

jag håller med - spara kortet för eventuella nostalgikvällar med gamla spel

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Har något liknande med kabel, vad kan det vara?

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christer
Har något liknande med kabel, vad kan det vara?

Det där är väl ett Orchid Righteous 3D, ett av de allra första 3dfx-korten.

Visa signatur

En likadan som Arne Weise har.
http://www.skydiveumea.se

Permalänk
Medlem

Just Orchid Rightous gillade jag, hade aldrig några problem att SLI-koppla två sådana. Inga värmeproblem heller. Powercolor dock, där hade jag problem.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Avstängd

Det ända sättet att öka värdet på Voodoo2 är nog om man har två identiska med SLI... men inte mer än 500-600kr.

Köpte min extra kort för bara 50kr, så nu har jag två evilKING 12MB i SLI.. jävligt överklocknings vänliga som alla PowerColor kort är..

Sitter i min antik-spel burk, Win98, P2 350MHz, 512MB ram, 2st Sniper2 (PowerColor TNT2 M64 32MB) AGP+PCI (ska köra dubbla skärmar)... tänka sig, 4st grafikkort från PowerColor i samma burk, saknas bara drivrutiner och HDD

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hehe... riktig värstingburk du har där bomber3. En fråga bara, du tycker inte att Powercolor V2´na blir varma? Det var nog den största orsaken till att mina inte ville vara stabila(på den tiden tänkte man inte så mycket på fläktar mm heller).

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Hehe... riktig värstingburk du har där bomber3. En fråga bara, du tycker inte att Powercolor V2´na blir varma? Det var nog den största orsaken till att mina inte ville vara stabila(på den tiden tänkte man inte så mycket på fläktar mm heller).

Dom är tok varma med orginal kylningen, säkert dom ända Voodoo2 korten man kan grilla korv på.
Men med riktigt feta kylare och fläktar så kunde man klocka upp till 125MHz..

Men fick ögonen på PowerColor först efter att jag överklockade TNT2 kortet till 185MHz, och den överlevde 1h körning efter att kylaren trilla av(ombyggd Golden ORB a.k.a värmeljushållare)... lite tråkigt då min Creative Sound Blaster 1024 L!ve gick sönder av fallet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

då sitter jag på det några år till och har min fina kartong framme.

Permalänk

Ohh de var ett tag sen man körde sina Voodoo 2 12 mb kort
Ska nog ta fixa en burk med dom igen lira Quake 2 på den

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Avstängd

idag är det la inget att ha,men nån samlare kanske vill ha om 10 år eller så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Dom är tok varma med orginal kylningen, säkert dom ända Voodoo2 korten man kan grilla korv på.
Men med riktigt feta kylare och fläktar så kunde man klocka upp till 125MHz..

Körde mina i 125 utan kylning, gick rätt bra, men gav "fasta" artefakter på alla texturer efter ett halvårs körning ca. Har ett av dem kvar + ett sprillans (kolsvart, sexigt) V2 + ett righteous 3D Voodoo 1. Alla ligger & vilar i väntan på att ramas in, de korten har fraggat mkt i sina dagar. Funderar även på att ha en egen tron för mitt asuscom interna ISDN-modem, ping-kungen no1. Rätt inställt gav det <50 ping i CS betorna/TFC, klådde dåtidens adsl med marginal.

(Och ett V3 3000, men det är ju inte lika häftigt)

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

hehe det kortet minns jag allt ;P fi fasen, datorn funkade bättre om man kopplade ur det och körde utan kgrafikkort ;D (det där var lite ironi dock)

Visa signatur

I've stopped looking

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
8Mb är ju snikvarianten

Spar det till en regnig dag, jag skulle behöva SLI-kabeln iofs.

Varför inte göra en egen SLI-kabel av en gammal floppykabel? Det är faktiskt precis samma kabel med ett litet undantag, några utav linorna är nämligen snurrade ett halvt varv. Jag har själv gjort det och det är en jätteenkel mod som bara tar några minuter, här har du lite instruktioner.

Bild: http://home.epix.net/~rider1/sli.jpg

Ritning: http://www.soldcentralfl.com/quakecoop/files/v2_pinouts.gif

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Körde mina i 125 utan kylning, gick rätt bra, men gav "fasta" artefakter på alla texturer efter ett halvårs körning ca. Har ett av dem kvar + ett sprillans (kolsvart, sexigt) V2 + ett righteous 3D Voodoo 1. Alla ligger & vilar i väntan på att ramas in, de korten har fraggat mkt i sina dagar. Funderar även på att ha en egen tron för mitt asuscom interna ISDN-modem, ping-kungen no1. Rätt inställt gav det <50 ping i CS betorna/TFC, klådde dåtidens adsl med marginal.

(Och ett V3 3000, men det är ju inte lika häftigt)

yep, därför skulle man ha fet kylning.

Men idag så skulle jag starta burken, installerade win98se och drivrutinerna jag hade kvar på en skiva... en av korten är död verkar det som

Blir å felsöka under helgen.

Det komiska var att jag "uppgradera" från voodoo2 kortet till en PowerVR4000 Kyro1 64MB bla bla i tron på att den skulle vara mycket bätre.
Grafiken var ett riktigt smet, hacka i varenda spel när lite ljuseffekter som eldsflammor från vapen i FPS spel, överklocka? MAX 115MHz sen var det tvärstopp.
Kortet krävde visst extremt av CPU:n, men då var jag tillbaka med voodoo2.

Sen köpte jag nya Voodoo kort så fort dom kom ut, 3->4->5 men tyvärr såldes dom vart efter.. tänkte köpa Voodoo5 6000 men konstigt nog kom den aldrig tack vare nVIDIA som köpte över 3Dfx

Nej, om någon grafikkort har någon betydelse i spelvärden så är det Voodoo1 & 2

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hmm, Voodoo2 det var grejer det, körde två st 12mb i SLI.
Här är den ena av dom på en gammal bild. satte dit 3st kylare från gamla 486:or, en av tre fläktar är på väg att monteras.
Bakom ligger en gammal Riva128, det var bra klös i den också.
http://www.heidling.se/pics/voodoo2.jpg

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Inaktiv

Har 4st Voodoo2 kort liggandes... En riktigt SLi kabel och en hemmagjord om jag minns rätt.

Har inte hjärta att sälja dem... Tror inte jag gav många kronor för dem.

Permalänk
Medlem

Haha, visst fan finns det folk som bjuder på korten, 530kr nu för ett V2 med manual:
http://www.tradera.com/auction/Datortillbehor/aid_38153832

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Hmm, Voodoo2 det var grejer det, körde två st 12mb i SLI.
Här är den ena av dom på en gammal bild. satte dit 3st kylare från gamla 486:or, en av tre fläktar är på väg att monteras.
Bakom ligger en gammal Riva128, det var bra klös i den också.
http://www.heidling.se/pics/voodoo2.jpg

*Minnen*

Har en gammal IBM-burk (400 mhz, 128 mb ram och 12 Gb hdd) med både ett Riva128 och ett Voodoo 2. Half life 1 flöt lika bra på den som på min nya

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

HeHe vilka minnen... körde aq2 med dubbla woodoo 2 kort, trodde att han aldrig skulle behöva köpa nya grejjer

Permalänk
Avstängd

jag har nytta av en sånt grafikkort har nämligen en gammal dator med inbyggt graffe och det finns ju inte pci-e på den inte heller agp

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
yep, därför skulle man ha fet kylning.

Men idag så skulle jag starta burken, installerade win98se och drivrutinerna jag hade kvar på en skiva... en av korten är död verkar det som

Blir å felsöka under helgen.

Det komiska var att jag "uppgradera" från voodoo2 kortet till en PowerVR4000 Kyro1 64MB bla bla i tron på att den skulle vara mycket bätre.
Grafiken var ett riktigt smet, hacka i varenda spel när lite ljuseffekter som eldsflammor från vapen i FPS spel, överklocka? MAX 115MHz sen var det tvärstopp.
Kortet krävde visst extremt av CPU:n, men då var jag tillbaka med voodoo2.

Kyro-korten var ju typ helt värdelösa. Minns jag fel när jag minns att Hercules sålde några kyro-kort, 3D Prophet 3000 och 4000? Iaf så kunde de ju inte stå sig mot konkurrensen överhuvudtaget.

Mycket minne på kortet, men hade inte hårdvarustöd för T&L :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen

(Och ett V3 3000, men det är ju inte lika häftigt)

Bah, ska man snacka V3 så är det 3500 som gäller.
Iofs så sög kortet iom att det inte fanns mer än 16-bit färg.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har sålt mitt voodoo 2 12MiB. Det var nog powercolor.
Nostalgi är det allt Quake 2 med glide. Mumma det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverman
jag har nytta av en sånt grafikkort har nämligen en gammal dator med inbyggt graffe och det finns ju inte pci-e på den inte heller agp

Jag vet inte vad du ska med burken till med det finns grafikkort som är långt mycket bättre och körs på vanliga PCI.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christer
Har något liknande med kabel, vad kan det vara?
http://www.varmlandsfynd.com/3d.jpg

Åh, ett sådant kort hade jag en gång i tiden. Carmageddon 2 var det som gällde - på en P-etta med 64 MB RAM, Matrox <ngt> + Righteous Orchid (som när jag sökte efter drivrutiner resulterade i porrsitesresultat). Nåväl, tider var det!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?