Permalänk
Medlem

Väska till 12" laptop

Hej!
Jag är på jakt efter en laptopväska till en 12" dator (thinkpad x60s, 268 x 211 x 20 mm).
Jag har kollat på en väska från belkin för ung. 300 (vilket var himla billigt!), men jag har väldigt svårt att hitta någon info om den. Får man plats med en nätadapter osv? Det ser väldigt tight ut.

Har någon några andra förslag så mottages detta gärna, men jag undanber förslag som ligger över 600:- inklusive allt.

Om någon har något tips på ett billigt second skin är jag också tacksam. Har köpt ett 12" från targus redan, men det var på tok för stort.

Om tråden ligger fel (osäker på bärbara datorer och kringutrustning) så ser jag gärna att den flyttas.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Jag har en 12" från targus till min x41:a, bara att fylla ut med extended life batteri och en nätverkskabel. Fördelen med att ha second skin är att man kan ha datorn i en vanlig väska, skönt att slippa skylta med att man har en dator i väskan.

En väska som jag gillar är: http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1020801&pro...

Den kan vara lite stor men det är sånt man får leva med när man har köpt en thinkpad X-series.

Permalänk
Medlem

Re: Väska till 12" laptop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Hej!
Jag är på jakt efter en laptopväska till en 12" dator (thinkpad x60s, 268 x 211 x 20 mm).
Jag har kollat på en väska från belkin för ung. 300 (vilket var himla billigt!), men jag har väldigt svårt att hitta någon info om den. Får man plats med en nätadapter osv? Det ser väldigt tight ut.

Har någon några andra förslag så mottages detta gärna, men jag undanber förslag som ligger över 600:- inklusive allt.

Om någon har något tips på ett billigt second skin är jag också tacksam. Har köpt ett 12" från targus redan, men det var på tok för stort.

Om tråden ligger fel (osäker på bärbara datorer och kringutrustning) så ser jag gärna att den flyttas.

Har precis beställt en sådan väska, kan skriva nåt om den när jag fått den!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Väska till 12" laptop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Har precis beställt en sådan väska, kan skriva nåt om den när jag fått den!

Perfekt! Det skulle vara underbart om du tog en bild med

Lorenz: tanken med 2nd skin är ju att skydda datorn, vilket inte fungerar så bra när man kan trycka ner nätadapter och nätverkskabel.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Väska till 12" laptop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Perfekt! Det skulle vara underbart om du tog en bild med

Lorenz: tanken med 2nd skin är ju att skydda datorn, vilket inte fungerar så bra när man kan trycka ner nätadapter och nätverkskabel.

Jag har det stora batteriet och en nätverkskabel med "gummimuddar" på. Har haft skinet i mer än ett år nu, inga repor eller skador.

Nätadaptern ligger självklart i väskan.

Permalänk

Crumpler väskorna rockar dock e dom fett dyra. Måste skaffa ny med plats för kamera snart.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk

Här är några fler bilder på den, verkar ok, hoppas ett A4-block går ner

/P

Visa signatur

IBM x60s | core duo lv 1.66 | 2 gb ram | 80 gb hd

Permalänk
Medlem

Fast det där är 15" varianten!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

sån tänkte jag köpa, blev en sån här istället.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Väska till 12" laptop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Har precis beställt en sådan väska, kan skriva nåt om den när jag fått den!

Hej!
Har väskan kommit än? Det skulle vara trevligt med lite bilder på 12" varianten

Pretender: Hum, detdär är ju 15" väskan, men hur är det med plats och så? Ser det buckligt ut om man trycker ner en nätadapter och en nätverkskabel?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Väska till 12" laptop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Hej!
Har väskan kommit än? Det skulle vara trevligt med lite bilder på 12" varianten

Pretender: Hum, detdär är ju 15" väskan, men hur är det med plats och så? Ser det buckligt ut om man trycker ner en nätadapter och en nätverkskabel?

Kommer förhoppningsvis imorgon!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

Re: Re: Re: Väska till 12" laptop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract

Pretender: Hum, detdär är ju 15" väskan, men hur är det med plats och så? Ser det buckligt ut om man trycker ner en nätadapter och en nätverkskabel?

Klantigt av mig, såg inte att det var en macbook i den (trodde det var en 12" ibook). Jag äger alltså inte en sådan väska, men har nu också beställt (12").

/P

Visa signatur

IBM x60s | core duo lv 1.66 | 2 gb ram | 80 gb hd

Permalänk

Har en just sådan till min Amilo Si1520. Inga problem få plats med allt man behöver. Har bl.a. nätagg, mus och nätverkskabel i utan problem.

Sen att den inte ser ut som en vanlig svart surväska är ett stort plus...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hin Håle
Har en just sådan till min Amilo Si1520. Inga problem få plats med allt man behöver. Har bl.a. nätagg, mus och nätverkskabel i utan problem.

Sen att den inte ser ut som en vanlig svart surväska är ett stort plus...

Låter bra! Har du möjligtvis lite bilder?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Tja nog kan jag ordna fram bilder, men alltså väskan ser ju ut som på bilderna på nätbutikerna

Vad exakt är det du vill se?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hin Håle
Har en just sådan till min Amilo Si1520. Inga problem få plats med allt man behöver. Har bl.a. nätagg, mus och nätverkskabel i utan problem.

Sen att den inte ser ut som en vanlig svart surväska är ett stort plus...

Går det ner ett A4-block, alternativt en pärm, i väskan?

/P

Visa signatur

IBM x60s | core duo lv 1.66 | 2 gb ram | 80 gb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hin Håle
Tja nog kan jag ordna fram bilder, men alltså väskan ser ju ut som på bilderna på nätbutikerna

Vad exakt är det du vill se?

Jag hittar bara en bild på nätbutikerna (samma som på belkins hemsida), så jag vill se hur den ser ut när man öppnat den, vad det är för fack osv.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Nu har jag producerat några bilder!

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/27/f_Dsc00033i_fbeam_...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/1/27/f_Dsc00031i_fbeam_...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/1/27/f_Dsc00030i_fbeam_...

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/27/f_Dsc00034i_fbeam_...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/1/27/f_Dsc00028i_fbeam_...

A4-block går det i utan problem, spontant skulle jag säga tom att det ryms flera st. Pärmar är det tuffare med, men den smalare modellen funkar finfint.

Nätagget hade jag till en början mellan dragkedjan och datorn, går tom att klämma in den i det lilla facket om man vill, men nu har jag den i det stora facket istället. Mindre meck att få dit den...

Det enda negativa skulle vara det att man inte kan stänga det stora facket med tex en dragkedja eller kardborre. Dock aldrig varit ett problem för just mig, men riktigt små grejer bör man kanske inte ha där.

Finns även ett litet fack på sidan dit tex en mobil ryms.

Hoppas bilderna var adekvata