Prisskillnad mellan USA och Sverige?

Permalänk
Medlem

Prisskillnad mellan USA och Sverige?

Någon som vet ungefär hur stor prisskillnaden är mellan datorprodukter i USA och Sverige? Vad skulle till exempel denna dator kosta i USA http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10179 ? Obs, jag menar inte att man ska få datorn skickad från USA till Sverige.

Permalänk
Medlem

Ofta kan du räkna en 1$ som 10kr. Det vill säga en cpu som kostar 150$ i USA kostar 1500kr i Sverige.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beck
Ofta kan du räkna en 1$ som 10kr. Det vill säga en cpu som kostar 150$ i USA kostar 1500kr i Sverige.

Verkar stämma bra, jag gjorde en liten jämförelse mellan newegg och komplett

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

MSI GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 384bit

Corsair XMS2 6400 DDR2, 2048 (2x1024MB) PC6400 64Meg x 8, CAS 5-5-5-15, 800MHz, 240pin

På komplett kostade detta 12.000kr
På newegg kostade detta 1233$ = 8600kr

Detta är dock båda internet butiker, jag är mest intresserad av fysiska butiker. Finns det några butiker i stil med webhallen i USA? Alltså där det är bra priser även fast man köper i butiken.

Permalänk
Medlem

Dator prylar är mycket billigare i USA än i sverige.

Har en polare som pluggar där som kommer hem då och då. Passar alltid på att be han köpa med sig lite fina prylar

Köpte störredelen av min dator där förra gången jag uppade. Jag tror jag tjänade runt 5000kr på de.

Kolla tex Asus 8800GTX, newegg vs komplett.

newegg = ~550$ = ~3900kr

Komplett = 6000kr

Komplett är ju dock bland dom dyrare man kan handla från, så de är ju ett dåligt exempel att jämföra med tycker jag.

"Detta är dock båda internet butiker, jag är mest intresserad av fysiska butiker. Finns det några butiker i stil med webhallen i USA? Alltså där det är bra priser även fast man köper i butiken."

vad spelar de för roll? Du ska väll inte åka över och köpa de du ska ha, eller?

Jag råkade pajja mit nätagg när de kom. Det var bara att skicka tillbaka, hur smidigt som helst. Nästan lika enkelt som att handla från någon internetbutik i sverige faktiskt. Newegg äger

Permalänk
Medlem

öööö vad ska man ha en multi kort läsare till ??? i en gaming burk ??
kanske ett dåligt exempel.... men annars : kanske ska man handla från USA

Permalänk
Medlem

Glöm inte att ni kan åka på tull avgifter.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Lär väl räkna med skatt + tullavgifter...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk

Eftersom momsen är lägre i USA så kommer priserna alltid att verka billigare där. Visst ska man vara i USA så är det billigare att köpa sin hårdvara där. Ska man beställa varor så riskerar man på att betala momsen i USA och momsen i Sverige.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille

vad spelar de för roll? Du ska väll inte åka över och köpa de du ska ha, eller?

[/B]

Det är precis vad jag ska göra. Jag ska åka dit på semester, och då tänkte jag att man skulle kunna passa på köpa datorprylar. Så jag slipper både den svenska momsen och tullavgifter. Däremot kan det vara svårt att handla på internetbutik i USA om man bara är där på semester, så därför vill jag veta om det finns bra priser i de fysiska butikerna.

Permalänk
Medlem

Nope. Bara för att du tar med dig det hem kan du likafan åka på tull iaf.

Bryt förpackningarna osv så det ser annvänt ut, risken för tull minimeras till 0% nästan

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Hedersmedlem

Precis. Kommer du med varan i originalkartong kan du visste åka på skit. Men t.ex. de tullar ju inte folks bärbara datorer som de har med i arbetet, så en öppnad bärbar dator man kan använda är ju inga problem.
Kanske stoppa in nyinköpta CPU:n i dvd-läsaren och påstå att den sitter på modermodemet?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Precis. Kommer du med varan i originalkartong kan du visste åka på skit. Men t.ex. de tullar ju inte folks bärbara datorer som de har med i arbetet, så en öppnad bärbar dator man kan använda är ju inga problem.
Kanske stoppa in nyinköpta CPU:n i dvd-läsaren och påstå att den sitter på modermodemet?

lol

Citat:

Det är precis vad jag ska göra. Jag ska åka dit på semester, och då tänkte jag att man skulle kunna passa på köpa datorprylar. Så jag slipper både den svenska momsen och tullavgifter. Däremot kan det vara svårt att handla på internetbutik i USA om man bara är där på semester, så därför vill jag veta om det finns bra priser i de fysiska butikerna.

Aha, som någon sa kan man åka på skatt + tullavgifter om man kommer med varor i orginal kartong, men frågan är hur stor den risken är

Men de lär ju finnas några butiker i USA ananrs, är väll bara att kolla runt några timmar om du har tid. Kolla priserna på newegg och jämför dom i butikerna du är i. Du lär inte hitta billigare men kanske liknande priser iaf.

Permalänk
Medlem

min farsa jobbar som it chef så han jobbar i usa ibland ska be honom ta med sig 5000kr och köpa delar när det har kommit ur fler dx10 kort